نسخه چاپی

بزرگترین كار انقلابی از نگاه احمدی نژاد

عکس خبري -بزرگترين کار انقلابي از نگاه احمدي نژاد

رئیس جمهور با اشاره به اینكه كشور در مسیر سازندگی است، گفت: تمام آحاد مردم باید به فكر ساختن ایران باشند چراكه بزرگترین كار انقلابی، ساختن ایران است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریای خزر به حوزه مرکزی فلات ایران با تبریک فرا رسیدن سال نو و آغاز این پروژه اظهار داشت: طرح انتقال آب به دشت مرکزی ایران یک پروژه بسیار بزرگ است که موجب آبادانی و عمران ایران عزیز اسلامی می‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: استان مازندران گل سرسبد استان‌های ایران است که دلیل آن تنها ملیت نیست، بلکه ویژگی‌های انسانی و اصالت‌های فرهنگی مردم مؤمن، پرتلاش، قانع، شجاع و انقلابی این استان سبب این موضوع شده است.

وی ادامه داد: مردمی که در طول 1400سال گذشته در خط مستقیم ولایت، توحید، عدالت و اهل بیت در حال حرکت هستند و با تمام وجود در این مسیر پایداری می‌کنند؛ ایثار، پایمردی و دفاع از مرزهای فرهنگ علوی از خصوصیات بارز مردم این استان است و هیچ نکته منفی در تاریخ این دیار وجود ندارد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: هم‌اکنون پدر سه شهید بزرگوار که هر کدام سه فرزند خود را تقدیم این انقلاب کردند در این مجلس حضور دارند که چنین پایمردی و ایثاری یک افتخار ابدی برای کل بشریت است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران یار علما، فقها، دانشمندان و مجاهدان است، تصریح کرد: مردم این استان در عرصه کار و تلاش نیز پیشتاز هستند و تا آنجا که شرایط و ظرفیت‌های استان اجازه می‌دهد بخش مهمی از نیازهای کشور در این استان تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در مسیر سازندگی است، گفت: تمام آحاد مردم باید به فکر ساختن ایران باشند چراکه بزرگترین کار انقلابی، ساختن ایران است.

احمدی‌نژاد افزود: ایران هر چقدر که بالاتر می‌رود وزنه توحید و عدالت در جهان سنگین‌تر می‌شود، دشمنان بشریت نیز به دنبال کم کردن نقش و وزن ایران در جهان هستند؛ ملت ایران باید در بالاترین ترازهای جهانی زندگی کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت سدهای بزرگ در استان مازندارن گفت: هم‌اکنون این سدها در حال ساخته‌شدن در استان هستند اما باید تلاش کرد تا در مدت زمان کمتری این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی به کمبود بارندگی در سطح کشور و خشکسالی روزافزون اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه امسال بارندگی در سطح کشور بالا بود اما ما از تحولات و تغییرات غیر قابل پیش‌بینی آگاه نیستیم و میزان بارندگی در کل کشور در حال کاهش است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از تمام منابع آبی و بارش‌های موجود به خوبی استفاده کنیم تا بتوان به تمام نیازها پاسخ داد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: من از وزیر نیرو در اینجا می‌خواهم تا تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله شبکه‌های آبیاری کشور و سدها به کار بگیرد؛ اگر ما برای خدا و با اخلاص فعالیت کنیم خداوند تمام درب‌های رحمت‌ خود را به روی ما باز خواهد کرد و حتی از زیر سنگ هم که شده برای این کار بودجه را فراهم می‌کنیم.

وی گفت: من خبر خوش دیگری نیز از استاندار شنیدم که از آغاز طرح جداسازی زباله‌ها و دفع بهداشتی آن در دو شهر از شهرهای استان خبر داده ‌بود و حقیقتاً این خبر باعث خوشحالی من شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما باید تمام طرح‌های آب‌رسانی، سدها و سایر کارهای عمرانی را در قالب یک پروژه ببینیم و در قالب یک کار انقلابی آن را اجرایی کنیم، اظهار داشت: استان مازندران گل سرسبد استان‌های کشور است و باید ظاهری آراسته داشته باشد.

انتقال آب از دریای خزر به دشت مرکزی ایران یک کار انقلابی است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران را آباد کنیم، گفت: طرح انتقال آب از دریای خزر به دشت مرکزی ایران یک کار انقلابی محسوب می‌شود و البته مکمل طرح‌های آب‌رسانی در استان مازندران نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بخش‌های زیادی از مناطق مرکزی و شرقی ایران به دلیل کمبود آب و خشکسالی در حال خالی شدن از جمعیت است و در این صورت هیچ جمعیتی و امنیتی در آن مناطق باقی نخواهد ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امنیتی که ما هم‌اکنون در ایران داریم به دلیل نبود جمعیت در منطقه دشت مرکزی ایران است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفرهای گذشته خود به استان خراسان شمالی گفت: من در این مناطق جاهایی را می‌دیدم که مانند یک منطقه قحطی‌زده به نظر می‌آمد؛ البته هم‌اکنون طرح آبرسانی از آن سوی مرزها به استان خراسان شمالی در دست اقدام است.

وی یادآور شد: البته این مشکل در استان‌های کرمان، یزد و سایر استان‌ها نیز وجود دارد و من در سفر به استان هرمزگان نخلستان‌هایی را دیده‌ام که به دلیل کمبود آب کاملاً خشک شده بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به فلات مرکزی ایران باید در خدمت آبادانی استان مازندران نیز باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در کنار این طرح برنامه بسیار گسترده‌ای برای کنترل آب رودخانه‌های مرزی وجود دارد تا بتوانیم از این آب‌ها برای آبادانی کشور استفاده کنیم چرا که اگر این آب‌ها از کشور خارج شود دیگر نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت سال جهادی گفت: امیدوارم در سال‌های آینده زمینه برای آبادانی و سازندگی هرچه بیشتر کشور فراهم شود.

وی در افزود: امیدوارم تمام مناطق خشک و کویری که تا کنون وجود داشته است با اجرای این طرح آباد و سرسبز شود.

احمدی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در دولت فعلی شاهد افتتاح سد گله‌ورد باشیم و از وزارت نیرو هم می‌خواهم تا بودجه مورد نیاز را به این مسئله اختصاص دهد.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...