نسخه چاپی

پدر ادوارد اسنودن وارد مسكو شد

پدر ادوارد اسنودن، افشاگر امریكایی كه روسیه به وی پناهندگی موقت داده است، بامداد پنجشنبه(۱۸ مهر) برای ملاقات با پسرش وارد مسكو شد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، اين اولين بار از زمان متواري شدن اسنودن است که پدرش با وي ملاقات مي‌کند.

تلويزيون روسيه، تصوير لون اسنودن را به هنگام ورود به فرودگاه « شرمتيو» مکاني که اسنودن قبل از موافقت مسکو با اعطاي پناهندگي سياسي به وي بيش از يک ماه در آن سرگردان بود، پخش کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، لون به محض ورود به مسکو با آناتولي کوچرنا، وکيل اسنودن ملاقات کرد.

ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي امريکا در ماه ژوئن اسنادي مهم را درباره برنامه‌هاي جاسوسي امريکا فاش کرد که سرتيتر تمامي رسانه‌هاي دنيا قرار گرفت . افشاگر امريکايي که امريکا گذرنامه وي را لغو کرده بود در ۲۳ ژوئن از هنگ کنگ عازم مسکو شد . از اول اگوست، زماني که مسکو به اسنودن پناهندگي اعطا کرد، گزارشي درباره مشاهده شدن وی منتشر نشده است.

واشنگتن، به اقدام روسيه در اعطاي پناهندگي به پيمانکار ۳۰ ساله سابق سيا که به اتهام جاسوسي و سرقت اموال دولتي از سوي امريکا تحت تعقيب است، اعتراض کرده است.

ادوارد اسنودن جزئياتي را درباره برنامه‌هاي جاسوسي داخلي و خارجي امريکا براي رسانه‌هاي انگليسي و امريکايي فاش کرد. در اين افشاگري مشخص شد آژانس امنيت ملي امريکا و اداره تحقيقات فدرال (اف بي آي) تماس‌هاي تلفني و ارتباطات اينترنتي ميليون‌ها امريکايي و اروپايي را از طريق شرکت‌هاي مهم اينترنتي نظير فيس بوک، ياهو، گوگل، اپل و مايکروسافت شنود و رهگيري مي‌کنند.

اسنودن همچنين اطلاعاتي را درباره فعاليت هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي امريکا در کشورهاي دوست اين کشور در سراسر دنيا فاش کرد.

به گفته کوچرنا،اسنودن اکنون از بيم ردگيري از سوي نيروهاي امنيتي امريکا در مکاني مخفي زندگي مي‌کند.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...