نسخه چاپی

هشدار روسیه در مورد شكست ژنو 2

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، اختلال در كنفرانس ژنو-2 عواقب مخرب غیرقابل جبرانی نه تنها برای سوریه، بلكه كل منطقه خواهد داشت و مهمترین مانع را عدم وجود تیم مذاكره كننده واحدی از سوی مخالفان سوری نامید.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، اختلال در کنفرانس ژنو-2 عواقب مخرب غیرقابل جبرانی نه تنها برای سوریه، بلکه کل منطقه خواهد داشت و مهمترین مانع را عدم وجود تیم مذاکره کننده واحدی از سوی مخالفان سوری نامید.

به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که اختلال در برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو-2 منجر به بروز عواقب مخرب غیرقابل جبرانی نه تنها برای سوریه، بلکه کل منطقه خواهد داشت.

لوکاشوویچ گفت: به عقیده ما، اوضاع در رابطه با ترکیب شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو-2 از طرف مخالفان اصلا ساده نیست و در این خصوص سئوالات زیادی بدون پاسخ مانده است. و همین عدم مشخص بودن ترکیب نمایندگان مخالفان سوری، مانع اصلی در این خصوص بشمار می‌رود. تلاش‌هایی از سوی برخی کشورها برای شکل گیری هیئتی از سوی ائتلاف ملی مخالفان سوریه در حال انجام است، ولی مسئله اینجاست که آنها مورد قبول همه مخالفان نیستند.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که مباحثات ژنو برای آن بوجود آمده تا جایگاهی برای مذاکره دو طرف مناقشه در سوریه باشد، ولی ظاهرا ائتلاف ملی مخالفان سوریه نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد که نماینده همه گروه‌های مخالف در این کشور است.

وی افزود: وزیر امور خارجه سوریه بارها آمادگی دولت سوریه برای مذاکره با هر نیروی مخالف که خواستار گفت‌وگو و توقف خونریزی‌ها باشد را اعلام کرده، ولی عدم موضع گیری واحد گروه‌های مخالف سوریه و کارشکنی برخی از آنها که اصلا به گفت‌وگو و حل مشکلات علاقه‌ای ندارند، مانع از تحقق چنین روندی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مقامات مسکو خواستار آن هستند که مخالفان سوری تیم واحد و قابل مذاکره‌ای را تشکیل دهد تا بتواند مسئولیت مشخص نمودن آینده سوریه را برعهده بگیرد، در غیر این صورت عواقب مخرب غیرقابل جبرانی نه تنها سوریه، بلکه کل منطقه را تهدید خواهد کرد.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...