نسخه چاپی

دعوت وزارت ارشاد از ناشران تعلیق شده

عکس خبري -دعوت وزارت ارشاد از ناشران تعليق شده

در حالی كه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سال گذشته چند ناشر را به دلایلی تعلیق كرده بود اما ظاهرا این ناشران در نمایشگاه كتاب امسال حضور خواهند داشت. این مطلب از سخنان بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد مشهود است.


به گزارش نما به نقل از فارس، بهمن دری رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقابل و رویارویی و به چالش کشیدن فعالیت‌های فرهنگی را اقدان پسندیده‌ای ندانست و در ادامه ارتباط قوی و دوسویه معاونت متبوعش با اتحادیه ناشران را به جاده دو طرفه تشبیه کرد و گفت: برگزاری جلسات مشترک بین اعضای اتحادیه و مسئولان اداره کتاب ضروری است و قطعاً در صورت برگزاری جلسات مدون با دستور جلسه مشخص می‌تواند در رفع موانع و مسائل روز ناشران، مؤثر واقع شود. اما ناشران نیز باید از مردم و اهداف کلان فرهنگی دور نشوند و به سمت و سوی حرفه‌ای شدن گام بردارند.

*نگاه به معدل ناشران ملاک ماست نه نمره‌ها

درّی با اشاره به توجه به ضرورت بررسی کارنامه ناشران توسط خود ناشران و اتحادیه گفت: ما نیز در ارزیابی عملکرد ناشران معدل آنها را بررسی می‌کنیم نه نمره ناشران در یک موضوع.



* درصدی خطا در ممیزی کتاب غیرقابل انکار است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به هر حال کار بررسی که توسط نیروی انسانی انجام می‌شود گفت: من نمی‌توانم تضمین صددرصدی بدهم که خطا در ممیزی کتاب وجود ندارد، اما در تلاشیم که قانون را ملاک سلایق کنیم یه سلایق را ملاک عمل. اما همگان تصدیق می‌کنند ناشری که می‌گوید بنده اطلاع از محتوای کتابهای خود ندارم نمی‌تواند در جرگه ناشران حرفه‌ای فعالیت کند.



* تخلفات ناشران را امسال به نمایشگاه کتاب تعمیم ندادیم

دری ادامه داد: در سال گذشته کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران چند جلسه داشته است. و درباره چند ناشر رأی صادر کرده است. تلاش می‌کنیم که اگر تخلفات ناشری مکرر روی نداده، این تخلفات را به نمایشگاه تعمیم ندهیم.

معاون امور فرهنگی در پایان اظهار امیدواری کرد این اعتنا به حضور ناشرانی که پرونده‌شان در کمیته رسیدگی به تخلفات معاونت در دست بررسی است در نماشگاه امسال مورد توجه قرار گیرد و معدود ناشرانی که تعدادشان از انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند نسبت به تغییر رویه در فعالیتهای حرفه‌ای خود اقدام کنند.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیز از موانع و مسائل پیش‌روی اتحادیه و نیز حمایتهای معاونت از اعضای آن گزارشی ارائه کردند.

نکته قابل تامل در این مسئله عدم وجود وحدت رویه در برخودهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است چرا بنا بر اخبار موثق ناشران مذکور در مراحل نهایی صدور رای درباره تخلفاتشان و لغو پروانه نشر بودند که با این دعوت ظاهرا رای صادر شده یا به سرانجام نرسیده است یا اگر رایی از طرف کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران صادر نشده در نتیجه لابی‌ها و فشارهای پشت پرده به این وزارتخانه است.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...