نسخه چاپی

واشنگتن آماده مذاكره با ایران است

دستیار وزیر خارجه آمریكا در امور كنترل تسلیحاتی با تاكید بر ضرورت آگاهی از فرصت‌های بالقوه تاریخی در قبال ایران، اعلام كرد دولت واشنگتن آماده مذاكره و اتخاذ رویكرد دیپلماتیك پیچیده است تا با ایران به توافق هسته‌ای برسد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «رز گوته مولر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی با حضور در کمیته خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد که دولت واشنگتن آماده مذاکره و به دقت گوش کردن در گفت‌وگو با ایران است.

بر اساس این خبر، این مقام آمریکایی خطاب به اعضای این نشست که دیپلمات های ایرانی نیز در آن حضور داشتند، اعلام کرد: ما باید از فرصت های بالقوه تاریخی آگاه و در عین حال درباره آنها محتاط باشیم؛ ما باید به اعمال فشار خود برای برگرداندن ایران به مسیر تعهدات بین المللی هسته ای اش ادامه دهیم.

گوته مولر افزود: آمریکا آماده مذاکره است؛ ما آماده ایم که به دقت گوش دهیم؛ ما آماده تلاش سخت هستیم و امیدواریم که هر کشوری که در این اتاق (منظور در نشست کمیته خلع سلاح سازمان ملل است) حضور دارد، آمادگی این را داشته باشد که همین کار را انجام دهد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: مسیر انجام اقدامات بعدی ممکن است برای ما آشنا نباشد و نیازمند مذاکرات سخت و دیپلماسی پیچیده است.

بر اساس این خبر، کشورهای غربی می گویند که منتظر هستند تا دولت ایران بر اساس اظهارات صورت گرفته توسط دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه ایران خواهان توافقی به منظور پایان بخشیدن به تردیدهای غربی ها درباره چرخه فعالیت های هسته ای ایران است، عمل کند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه مدعی اند که ایران به دنبال دستیابی به قابلیت تولید بمب هسته ای است و ایران نیز که تحت چندین دور از تحریم های سازمان ملل قرار دارد، همواره چنین ادعایی را رد می کند و تاکید دارد که فعالیت های هسته ای اش، هدفی صرفا مسالمت آمیز دارد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است سه شنبه هفته آتی با مذاکره کنندگان هسته ای ایران در ژنو دیدار داشته باشد؛ دیپلمات های غربی بر این باورند که این نشست اولین فرصت برای آزمایش نیات ایران خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به ادعای صورت گرفته اخیر در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژونال» اشاره کرده است مبنی بر اینکه ایران مجموعه ای از پیشنهادات خود را به عنوان برگه چانه زنی به ژنو می برد تا شاهد لغو تحریم های ضد ایرانی باشد؛ بر اساس ادعای این روزنامه، تهران پیشنهاد توقف غنی سازی اورانیوم تا غنای 20 درصد را مطرح خواهد کرد.

۱۳۹۲/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...