نسخه چاپی

كلمبیا مسافر برزیل شد

كلمبیا با تساوی ارزشمندی كه برابر شیلی در انتخابی جام جهانی به دست آورد، جواز صعود خود را به برزیل نهایی كرد.

به گزارش نما، در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آمريکاي جنوبي چهار ديدار برگزار شد. کلمبيا با تساوي ارزشمندي که برابر شيلي به دست آورد، صعود خود را به برزيل نهايي کرد.

کلمبيا که در ورزشگاه خانگي خود از شيلي پذيرايي کرد، شروع نااميد کننده‌اي داشت. آرتورو ويدال در دقيقه‌ 19 گل نخست بازي را از روي نقطه پنالتي براي شيلي به ثمر رساند. الکسيس سانچس ، مهاجم بارسلونا در دقايق 22 و 29 براي شيلي گل زني کرد تا کلمبيا در آستانه يک شکست تلخ قرار گيرد.

اما در نيمه دوم به يکباره همه چيز تغيير کرد . اخراج کارلوس کارومونا ، هافبک شيلي در دقيقه‌ 66 باعث شد تا کلمبيا توپ و ميدان را در اختيار گيرد و حملات همه جانبه‌اي را بر روي دروازه‌ حريف تدارک بيند.

در دقيقه‌ 69 گوتيرز ، مهاجم کلمبيا گل نخست تيمش را به ثمر رساند تا اميدها به اردوي زردپوشان بر گردد. رادامل فالکائو در دقيقه‌ 85 از روي نقطه پنالتي اختلاف را به حداقل رساند، اما اين پايان کار نبود و در دقيقه‌ 84 اين بار هم فالکائو از روي نقطه پنالتي گلزني کرد تا ورزشگاه غرق در شادي شود.

در نهايت بازي با همين بازي سه بر سه به پايان رسيد. کلمبيا با اين تساوي 27 امتيازي شد و صعود خود را پس از آرژانتين به جام جهاني برزيل نهايي کرد. اين براي اولين بار از سال 1998 است که کلمبيا جواز صعود به جام جهاني را کسب مي‌کند.

در ديگر ديدار حساس آرژانتين که پيش از اين صعود خود را به برزيل نهايي کرده بود، موفق شد با نتيجه‌ سه بر يک پرو را از پيش‌رو بردارد.

گل‌هاي آلبي سلسته را در اين ديدار ازگوئيل لاوتزه در دقايق 23 و 35 و رودريگو پالاسيو در دقيقه‌ 47 به ثمر رساندند.

اکوادور که در خانه از اروگوئه پذيرايي کرد موفق شد با يک گل به پيروزي برسد تا با 25 امتياز به رده سوم جدول رده‌بندي صعود کند.

در ديگر ديدار برگزار شده هم ونزوئلا و پاراگوئه که هيچ شانسي براي صعود به برزيل نداشتند به تساوي يک بر يک دست يافتند.

در قاره آمريکاي جنوبي چهار تيم به طور مستقيم به جام جهاني راه مي‌يابند و يک تيم به پلي‌آف مي‌رود.

تنها يک هفته به پايان انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آمريکاي جنوبي باقي مانده است. آرژانتين با 32 امتياز و کلمبيا با 27 امتياز صعود خود را به برزيل قطعي کرده اند، اما اکوادور با 25 و شيلي با 25 و اروگوئه با 22 امتياز بايد براي صعود به برزيل تا هفته پاياني منتظر بمانند.

هفته پاياني انتخابي جام جهاني در آمريکاي جنوبي چهارشنبه شانزدهم اکتبر برگزار مي شود.

شيلي در ديداري بسيار حساس در خانه از اکوادور پذيرايي مي‌کند. چنانچه شيلي بتواند در اين ديدار خانگي اکوادور را از پيش رو بردارد مي‌تواند جواز صعود به برزيل را به دست آورد.

در ديگر ديدار حساس اروگوئه در ورزشگاه خانگي خود از آرژانتين پذيرايي مي‌کند.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...