نسخه چاپی

یك شب با سخنگوی دولت موقت در فیس بوك

عکس خبري -يک شب با سخنگوي دولت موقت در فيس بوک

فضای غالب همچنان به ماجرای هجمه كیهان علیه ظریف اختصاص دارد كه در اظهار نظرهایی متفاوت كیهان و شریعتمداری را مورد عنایت قرار می‌دهند.

به گزارش نما، روزنامه قانون نوشت:

غلامعلی رجایی از نوشته کیهان علیه خبر سفر آقای هاشمی به عربستان واکنش نشان می‌دهد. کامبیز نوروزی هم که ظاهرا دل پرخونی از یادداشت‌های شفاهی دارد مطلبی انتقادی با عنوان بدعتی به نام یادداشت شفاهی را روی استاتوس فیس بوکش به اشتراک می‌گذارد. مهدی محمودیان از زندانیان حوادث بعد از انتخابات هم خبری می‌دهد. خبر او از آزادی مقیسه حکایت دارد. صادق زیباکلام هم که ظاهرا یکبار دیگر از ورود به برنامه تلویزیونی منع شده مطلبی تند و تیز به اشتراک می‌گذارد. بسیاری دیگر هم به بهانه روز جهانی کودک نمایه صفحه‌شان را به عکس کودکی‌شان تغییر داده یا مطلبی و عکسی در این رابطه گذاشته‌اند. البته فضای غالب همچنان به ماجرای هجمه کیهان علیه ظریف اختصاص دارد که در اظهار نظرهایی متفاوت کیهان و شریعتمداری را مورد عنایت قرار می‌دهند. این‌ها بخشی از استاتوس‌هایی است که از ساعت ۱۰ شب روز چهارشنبه تا ۵ صبح روز پنج شنبه، در بخش اخبار فیس بوک‌ام پشت سر هم عبور می‌کند.

 روغن مو ؛ شگفتی صادق طباطبایی

 اما در این میان جالب‌ترین و متفاوت‌ترین استاتوس به سخنگوی دولت موقت اختصاص دارد. صادق طباطبایی چهره انقلابی و همراه امام و خواهر‌زاده امام موسی صدر در مطلبی با عنوان «کدام روغن برای کدام مو مناسب‌تر است؟» توضیحات مفصلی در این باره می‌دهد که حتما برای علاقه‌مندان مفید است. مطلب او با این پیشنهاد تمام می‌شود: «یک پیشنهاد دیگر این است که قبل از حمام کردن موهای خود را با روغن گیاهی مخصوص مو‌هایتان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی موهای شما باشد و بعد به حمام بروید، زیرا در این صورت ریشه موهای شما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط بوده و برای پوست سر و ریشه بسیار مفید‌تر هستند. حتی اگر می‌توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح روی موهای شما بماند.»

 فیس بوک وطنی تندروها

نمی‌دانم موقعی که او این مطلب را به اشتراک گذاشته بود آیا روغن گیاهی بر موهایش زده بود یا نه؟ ولی من که ساعتی بود سخت در صفحات تو در توی شبکه‌ای اجتماعی وابسته با تندرو ‌های وطنی در حال گشت و گذار بودم و این فیس بوک داخلی را رصد می‌کردم و از ناسزا‌ها به هاشمی رفسنجانی و خاتمی و دیگر بزرگان تا به سخره گرفتن ظریف و روحانی را می‌خواندم ناگهان دیدم که دکتر طباطبایی گزارشی منتشر کرد با بیش از ۲۰ عکس. گزارشی با عنوان سفری کوتاه به اتیوپی و دیداری شگفت انگیز با قبیله بدوی اومو. با خود گفتم چه دل خوشی داری دکتر. دمت هم گرم.

 قبیله ای خارج از دنیا !

در بخشی از این گزارش آمده است: گروه‌های قومی ‌متفاوتی که در امتداد اومو اقامت دارند معمولا با کوه‌های بلند و دشت‌هایی بی‌انتها از دنیای خارج جدا شده‌اند. انزوای آن‌ها با وضعیت خاص اتیوپی نیز بیشتر تشدید شده چون آن‌ها یکی از دو ملیت آفریقایی هستند که هرگز اروپایی‌ها بدانجا مهاجرت نکرده‌اند. و در ادامه می‌خوانید: قبیله‌های متنوع اومو به خاطرعدم ارتباط با جهان خارج و در نتیجه عدم تاثیرات عمده از دنیای پیرامونی و خارج، آداب و رسوم و سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند، به صورت فصلی مهاجرت می‌کنند و گاهی هم با یکدیگر می‌جنگند.

 نقاشی آبرنگ روی آب

 «ایجاد و حفظ تعادل در چیدن اجسام مختلف روی یکدیگر» با تصاویری جذاب از چیدمان چند قطعه اشیاء و اجسام نا‌متجانس با تصاویری جذاب و متنوع و همچنین مجموعه عکس‌هایی با تیتر «نقاشی آبرنگ روی آب؛ بسیار جالب» که کلیپ دارد دو مطلب دیگری است که در آن شب صادق طباطبایی روی فیس‌بوک‌اش گذاشت. با اینکه این صفحه و سلیقه طباطبایی بسیار جذاب و ستودنی است ولی کامنت‌های مطالب و لایک‌ها اندک و انگشت شمارند. شاید کاربران فیس بوک هم مثل ما فکر می‌کنند که صفحه برای صادق طباطبایی نیست که البته بعد از اینکه با او تماس می‌گیرم اختصاص صفحه به خود را تایید می‌کند.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...