نسخه چاپی

حذف 50 درصدازیارانه بگیران !

عکس خبري -حذف  50 درصدازيارانه بگيران !

عضوكمیسیون اقتصادی مجلس گفت:قانون هدفمندی یارانه ها وحی منزلنسیت وایراداتی دارد كه باید اصلاح شود.

به گزارش نما، ابراهیم نکودرگفتگوبا قدس انلاین با بیان این مطلب درخصوص مغایرت قانون هدفمندی با حذف دهک ها گفت:به لحاظ عقلانی اگر درقانون اشتباهات وایرادتی وجود دارد ونیازمند اصلاح بشاد باید هر چه سریعتر اطلاح وبرطرف گردد.
وی افزود:درحال حاضر انچه که به صورت ناصیح ودرقالب یارانه نقدی به افراد جامعه داده می شود خسارات سنگینی به جامعه وارد کرده وباعث ایجاد تورم در جامعه شده است که این مساله با روح قانون مغایرت دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به قدس آنلاین گفت:وضع کنونی چه فرقی دارد که ما پیش از این به اجناس سوبسید می دادیم وحالا ان سوبسید را حذف کرده ایم وپولش را به مردم می دهیم در حالیکه در شرایط قبلی که سوبسید به کالاها وحامل های انرژی می دادیم مردم بیشتر در آرامش بودند در حالیکه در شرایط فعای هر دو با مشکل مواجه هستند.
وی در خصوص بحث حذف دهکها گفت:در حال حاضر هم سوبسید ها را حذف کرده ایم وهم قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است وهزینه ها بالا رفته ودلت با چالش مواجه شده است لذا باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد و دهک هایی که نیاز ندارند از لیست یارانه بگیران حذف شوند تا با پول ان دولت به ثبات بیشتر در این حوزه دست پیدا کند ونیاز نباشد برای تامین پول از صندوق توسعه یا بانک ها قرض بگیرد.
وی افزود:دولت باید بایک شیوه مناسب به شناسایی افرادی که می توانند از دریافت یارانه حذف شوند بپردازد وگرنه پرداخت ماهانه 3 هزار میلیارد تومان در جامعه که هیچ کدام در بخش تولید هزینه نمی شود کمکی به مردم نیست.
ابراهیم نکو افزود:بنظر من با حذف 50 درصد از یارانه بگیران وسوق دادن پول آن به سمت تولید ورونق بخشی به کسب وکار شرایط بهتری برای مردم ایجاد می شود.
وی تصریح کرد:در حال حاضر پیشنهاد کنندگان موضوع حذف سه دهک را مطرح کرده اند در حالیکه من معتقدم دولت تا پایان امسال باید پنج دهک را حذف نماید تا بتواند با افزایش کالا وخدمات قدرت خرید مردم را بالا ببرد.
وی در ادامه افزود:هدف قانون هدفمندی ضمن ازاد سازی قیم حامل های انرژی افزایش قدرت خرید مردم بود که باید هر چه سریعتر محقق شود.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...