نسخه چاپی

دهقاني مطرح كرد

نگرانی غیرمتعهدها از تداوم بی‌اعتنایی شورای امنیت سازمان ملل

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورك به نگرانی جنبش غیرمتعهدها نسبت به تداوم بی‌اعتنایی شورای امنیت بر كاركردها و اختیارات مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی این نهاد بین‌المللی اشاره كرد و از شورای امنیت به خاطر پرداختن به مسائلی خارج از حوزه وظایف این شورا و علاو بر آن ورود به حیطه‌های تعیین مصادیق و تعاریفی كه در حوزه عملكرد و اختیارات مجمع عمومی است انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "غلام‌حسین دهقانی" سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز جمعه به نمایندگی از اعضای جنبش عدم تعهد با ایراد سخنرانی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل و ارائه گزارشی در خصوص کمیته منشور سازمان ملل و تقویت هر چه بیشتر نقش این سازمان، کارآمد کردن نهادهای اصلی و توجه ویژه به نقش و قدرت اجرایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله مسائل مربوط به صلح و امنیت بین‌المللی را از اولویت‌های پیش روی این سازمان دانست.

دهقانی همچنین به نگرانی جنبش غیرمتعهدها نسبت به تداوم بی‌اعتنایی شورای امنیت بر کارکردها و اختیارات مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی این نهاد بین‌المللی اشاره کرد و از شورای امنیت به خاطر پرداختن به مسائلی خارج از حوزه وظایف این شورا و علاو بر آن ورود به حیطه‌های تعیین مصادیق و تعاریفی که در حوزه عملکرد و اختیارات مجمع عمومی است انتقاد کرد.
 
سفیر کشورمان همچنین وضع تحریم‌های این شورا بر برخی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را موضوعی نگران کننده خواند و افزود: اعضای جنبش عدم تعهد وضع تحریم‌ها را به عنوان آخرین راه حل و زمانی مناسب می‌دانند که تهدیدی متوجه صلح و امنیت بین‌المللی باشد.
 
وی ادامه داد: ابزار تحریم نباید علیه ملت‌ها به کار گرفته شود و سوال اساسی این است که آیا اقشار آسیب‌پذیر کشورها باید تحت فشار قرار گیرند و آیا اصولا این روشی منطقی برای وارد کردن فشار سیاسی به سایر کشورها است؟
 
سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پایان خواستار به کارگیری شیوه‌های منطقی و مورد قبول اکثریت جامعه جهانی در برخورد با چالش‌های جهانی و بین‌المللی شد.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...