نسخه چاپی

درخواست وزیر كشور از مردم درباره حجاب

وی ورود مردم به حوزه اجتماعی و فرهنگی كشور را بسیار مهم عنوان و تصریح كرد: خود مردم باید فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منكر را رواج دهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم وزیر کشور در سمنان گفت: مردم‌محوری و واگذاری امورات به خود مردم و اجرای عدالت دو توصیه مهم رئیس جمهور برای فعالیت استانداران در دولت تدبیر و امید است.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در آئین تودیع و معارفه استاندار سمنان در سالن شهید مطهری شهر سمنان، اجماع نسبی با نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و گروه‌های مردمی را در هر استان رویه انتخاب استانداران عنوان و اظهار کرد: برای این مهم اعتدال و توجه به مردم و دوری از هیجانات و تعصبات معیارهای انتخاب استانداران بوده است.
وی افزود: اعتدال به عنوان مقوله‌ای است که ناظر بر طریقت بوده و در شرع و عرف پذیرفته شده است.
وزیر کشور با تاکید بر حفظ مشی اعتدال در همه عرصه‌ها در دولت تدبیر و امید بیان کرد: اگر مبتنی بر عتدال حرکت کنیم ثمرات و نتیجه بهتری می‌دهد.
رحمانی فضلی با اشاره به حضور معنی‌دار و مثال‌زدنی مردم در همه صحنه‌های مورد نیاز نظام به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره و تاکید کرد: با وجود همه تبلیغات رسانه‌های بیگانه، تحریم‌ها و فشارهای وارد به مردم از سوی دشمنان انقلاب که به دنبال ایجاد تنش و تشنج بودند تا کار نظام را یکسره کنند با عمق بینش مردم و تدبیر رهبری انتخاباتی برگزار شد که سبب آرامش، امید، رشد و بالندگی کشور شد.
وی ثبات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و تحولات سیاسی را از ثمرات این حضور مثال‌زدنی مردم برشمرد.
با مشی اعتدال دیگر شاهد اختلاف و درگیری میان سران قوا نیستیم
وزیر کشور اضافه کرد: پس از انتخابات نیز با مشی اعتدال در دولت تدبیر و امید شاهد ایجاد نشاط و امید در جامعه بودیم و دیگر خبری از اختلافات و درگیری بین سران قوا نبوده و دیگر دشمنان نمی‌توانند از این فضا سوءاستفاده کنند.
رحمانی فضلی ورود مردم در عرصه‌های مهم کشور را خواستار شد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده از کاهش درآمد نفتی گفت: باید سرمایه‌ها، ایده‌ها و فکر مردم در اداره کشور سهیم باشند.
مردم باید فرهنگ حجاب و عفاف را رواج دهند
وی ورود مردم به حوزه اجتماعی و فرهنگی کشور را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: خود مردم باید فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهند.
وزیر کشور گفت: ما متولی همه کارهای مردم نیستیم بلکه ما حاکم هستیم تا سیاست‌ها را براساس دین مبین اسلام انجام دهیم و مجریان واقعی مردم هستند.
رحمانی فضلی ورود مردم به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد را خواستار شد و افزود: رویکردها باید اجتماعی‌محور شود و مدیران استانی نیز باید به دنبال ارتباط واقعی با مردم باشند و آنها را به صحنه بیاورند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران الگوی حکومت دینی است، اضافه کرد: اگر عدالت‌پرور نباشیم نمی‌توانیم ادعای حکومت اسلامی کنیم.
وزیر کشور گفت: در حکومت‌داری قانون، مهمترین محور نزدیک به عدالت است.
رحمانی فضلی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با وضع قوانین معرف عدالت، دولت را در اجرای آن یاری کنند.
با تغییر دولت‌ها جابه‌جایی مدیران امری طبیعی
وزیر کشور همچنین از تلاش‌های عباس رهی استاندار سابق سمنان قدردانی کرد و با اشاره به اینکه با تغییر دولت‌ها جابه‌جایی مدیران امری طبیعی است، عنوان کرد: فضا برای خدمت انسان‌های مخلص و فعال فراهم است.
وی افزود: استاندار سابق سمنان در دو دوره که مسئولیت دیوان محاسبات کشور بر عهده من بوده از مدیران پاکدست کشور به شمار می‌رود.
رحمانی فضلی در معرفی محمدزند وکیلی استاندار جدید سمنان، تجربه و سابقه کاری خوب، تدین و ولایتمداری را از ویژگی‌های وی دانست.
به گزارش تسنیم در این مراسم از زحمات 4 ساله عباس رهی استاندار سابق سمنان قدردانی و محمد زندوکیلی به عنوان استاندار جدید سمنان معرفی شد.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...