نسخه چاپی

گردشگری اوباما را به زانو درآورد

تاثیر تعطیلی دولت بر اقتصاد آمریكا در نهایت كاخ سفید را وادار كرد تا برای جلوگیری از گسترش زیان، اقدام به بازگشایی مراكز گردشگری كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، یکی از بخش هایی که از تعطیلی دولت آمریکا زیان زیادی را متحمل شده بخش گردشگری آمریکاست. در پی تعطیلی دولت آمریکا که از تاریخ اول اکتبر آغاز شده بخش های گردشگری این کشور به ویژه پارک های ملی، موزه ها، و امکان دیدنی دیگر تعطیل هستند و همین امر سبب شده تا افراد شاغل در بخش های گردشگری متحمل خسارت های زیادی شود.
در همین رابطه آسوشیتدپرس گزارش داد که دولت آمریکا موافقت کرده تا پارک های ملی و برخی از موزه ها و امکان دیدنی به روی گردشگران گشوده شود.
دلیل بازگشایی این مراکز آن است که ایالت های مختلفی که این مراکز در آنها واقع شده اند به دولت باراک اوباما پیشنهاد داده بودند که محل های گردشگری را با هزینه های خود یعنی هزینه های ایالتی و نه هزینه فدرال اداره کنند تا وضعیت بودجه فدرال مشخص شود.
دولت آمریکا با این پیشنهاد موافقت کرده و از همین رو اماکن گردشگری آمریکا به روی مراجعه کنندگان گشوده شده است.
البته در پی تعطیل شدن دولت آمریکا، کارمندان بخش های مختلف فدرال به مرخصی اجباری رفته اند برای مثال از اول اکتبر بیش از دو هزار و ۹۰۰ کارمند فرودگاه ها و خطوط هوایی به مرخصی اجباری رفتند که اداره فدرال هواپیمایی آمریکا دستور بازگشت ۸۰۰ نفر از این افراد را بر سر کار صادر کرده است.
نهادهایی که از این تعطیلی ضربه می خورند، بخش های گردشگری و ارتش آمریکا استلإ به طوری که تمام پارک های ملی و محل های گردشگری در ایالات متحده تعطیل می شود.
در مورد ارتش نیز تمام یک میلیون و ۴۰۰ هزار نیروی فعال در پست های خود حضور خواهند داشت، اما از پرداخت حقوق به آنها در زمان تعطیلی دولت خبری نخواهد بود.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...