نسخه چاپی

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در گفتگو با نما:

سازمان استاندارد هم سعی میكرد با دولت سر كیفیت خودرو كنار بیاید

عکس خبري -سازمان استاندارد هم سعي ميکرد با دولت سر كيفيت خودرو كنار بيايد

روح الله عباسپور گفت:سازمان استاندارد هم در گذشته سعی می كرد با دولت سر این مسئله كنار بیاید، و نمی توانست مقابل دولت بایستد.

به گزارش نما ،رییس سازمان ملی استاندارد در روزهای گذشته  با انتقاد شدید از سیاستهای دولت محمود احمدی نژاد در قبال رعایت استاندارد از سوی خودروسازان اعلام کرد : بنده به عنوان رییس سازمان استاندارد نمی توانستم با رییس جمهور دیدار کنم، بعد مدیر خودروساز می رفت و با رییس جمهور دیدار می کرد و مصوبه دلخواهش را می گرفت ، سازمان استاندارد در هشت سال گذشته شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشت. برای بررسی وضعیت این روزهای صنعت خودرو سازی کشور و پیگیری اظهارات رئیس سازمان استاندارد به سراغ یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس رفتیم.
روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حال و روز 2 خودروساز بزرگ کشور اظهار داشت:  آن چیزی که واقعیت دارد این است که خودروسازان ما نسبت به استاندارد سازی خودرو باید اقدام عملی و جدی کنند ، امروز دیگر مرز اقتصادی جهان بر اساس تجارت آزاد شکسته شده و در چنین شرایطی اگر یک واحد اقتصادی قدرت رقابت نداشته باشد نمی تواند ادامه حیات بدهد، ضرورت قدرت رقابتی امروز در جهان پرداختن به ارتقای کیفیت است.
وی افزود : مردم در شرایط امروز نسبت به خودروهای بی کیفیت استقبال کمتری دارند اگر چه امروز ما در شرایط تحریم به سر می بریم ، و دو خودروساز بزرگ ما انحصاری به فعالیت خود ادامه می دهند اما باید توجه بیشتری به استاندارد سازی محصولات خود داشته باشند.
عباسپور اضافه کرد: اینکه رئیس سازمان استاندارد گفته دولت قبلی با سیاستهای که اتخاذ کرده بود از زیر بار به روز کردن استاندارد خودروها فرار می کرد ما برای حل این موضوع در کمیسون صنایع  یک استقلال ویژه و خاصی و تهیه کردیم  و در اختیار سازمان استاندارد ملی قرار دادیم و موضوع استاندارد را از دست وزارت صنعت معدن و تجارت خارج کردیم تا اینکه سازمان استاندارد بتواند استقلال خودش را حفظ کند و نظرات و دیدگاه های خودش رو اعمال کند اما با این حال خود سازمان استاندارد هم در گذشته سعی می کرد با دولت سر این مسئله کنار بیاید، و نمی توانست مقابل دولت بایستد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره ورود قطعات چینی در حوزه خودرو سازی کشور خاطرنشان کرد: البته ما در محصولات چینی کیفیتی نمی بینیم ، اینکه گفته می شود چینی ها جنس باکیفیت خود رو به اروپایی ها می دهند این چنیین نیست ، و محصولات چینی به خصوص قطعات استفاده شده در صنعت خودروسازی کشور دارای استاندارد مطلوبی نیست.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس با اشاره به اینکه رشد و توسعه اقتصاد در تعامل با دانشگاه انجام می گیرد گفت: خودرو سازان باید با دانشگاه ها در تعامل باشد  ، اگر ما به سلامت جان مردم و به سلامت خودرو های داخلی می خواهیم خوشبین باشیم باید از ورود محصولات بی کیفیت به کشور جلوگیری کنیم ، ما می تواینم از توان تولید علمی کشور برای ارتقای استاندارد صنعت خودروسازی داخل کشور استفاده کنیم.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...