نسخه چاپی

آغاز خصوصی‌سازی سرخابی ها

عکس خبري -آغاز خصوصي‌سازي سرخابي ها

رئیس اتحادیه باشگاه‌های كشور با بیان اینكه كار خصوصی‌سازی سه باشگاه فولاد، پرسپولیس و استقلال آغاز شده گفت: برای رسیدن به فوتبال حرفه‌ای باید خصوصی‌سازی را گسترش داد.


به گزارش نما به نقل از فارس، عزیز محمدی با اشاره به روزهای حساس پیش‌روی فوتبال ایران گفت: در شرایط خاصی به سر می‌بریم و دی‌ماه سال جاری باید پروانه خصوصی‌شدن باشگاه‌ها صادر شود. مردادماه نیز نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید از امکانات وارد ایران می‌شوند.

رئیس‌اتحادیه باشگاه‌های کشور افزود: امسال سهمیه ایران به 2+2 سهمیه کاهش یافت، اما با رفع اشکالات جزئی می‌توان بار دیگر تعداد سهمیه‌های ایران را به عدد 4 رساند. ایرادهای جزئی نظیر ترازنامه و یا پرداخت نشدن اجاره ورزشگاه‌ها وجود دارد که قابل برطرف شدن است.

محمدی خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در آبان سال جاری تعداد سهمیه‌ها را اعلام می‌کند و ما رفع نقایص می‌تونیم بار دیگر چهار سهمیه خود را به دست آوریم.

سهمیه‌هایی که در آبان اعلام می‌شود در دو سال آینده اعتبار دارد و ما به همین دلیل باید تلاشمان را بیشتر کنیم. یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد صدور پروانه حرفه‌ای برای باشگاه‌ها است.

رئیس پیشین سازمان لیگ اظهار داشت: اتحادیه باشگاه‌ها آمادگی دارد تا در زمینه خصوصی‌سازی باشگاه‌ها کمک کند. ما به هیچ وجه قصد موضع‌گیری علیه شخص یا نهاد خاصی را نداریم و فقط می‌خواهیم به عنوان بازو و پشتوانه به فوتبال ایران کمک کنیم.

وی ادامه داد: به مجلس، دولت، فدراسیون و باشگاه‌ها کمک می‌کنیم تا خصوصی‌سازی زودتر انجام شود. به مجلس درباره لایحه خصوصی‌سازی کمک خواهیم کرد تا باشگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

محمدی با بیان اینکه از سال 1374 به صورت مستمر در فوتبال ایران حضور داشته تأکید کرد: ما امانتدار هستیم و نظام و فوتبال ایران برای اینکه به اینجا برسم هزینه‌ کرده‌اند. باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و من نیز هر کمکی از دستم برآید برای این فوتبال انجام می‌دهم.

رئیس اتحادیه باشگاه‌ها تصریح کرد: دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌ها خواهیم داشت و قرار شده کفاشیان نیز در این جلسه حضور پیدا کند. به کفاشیان گفتم هر کمکی در اتحادیه از دستمان برآید انجام می‌دهیم و او نیز استقبال کرد و گفت که اتحادیه در خصوصی‌سازی باشگاه‌ها می‌تواند کمک شایانی انجام دهد.

محمدی گفت: اتحادیه کار خصوصی‌سازی سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و فولاد را آغاز کرده و برای باشگاه‌های دیگر نیز این کار صورت خواهد گرفت. برای خصوصی‌سازی برنامه‌های خاصی داریم و امیدوارم همه افرادی که در فوتبال حضور دارند در این راه به ما کمک کنند.

رئیس پیشین سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در نظر داریم تورنمنت‌هایی را نیز برگزار کنیم که در این راه با فدراسیون هماهنگ خواهیم کرد. ضمن اینکه قصد داریم کانون مربیان را گسترش دهیم و اتحادیه مربیان و همچنین بازیکنان را تشکیل دهیم.

محمدی تأکید کرد: در نظر داریم مدیران باشگاه‌ها را به کشور پرتقال ببریم ، قرار بود این کار اردیبهشت‌ماه صورت گیرد ولی به دلیل همزمانی با مسابقات این اتفاق رخ نداد. می‌خواهیم تمام مدیران در این سفر حضور داشته باشند و احتمالاً دو تا سه هفته پس از آغاز لیگ آینده این سفر انجام خواهد شد. برگزاری دوره مدیریت از جمله اقداماتی است که مد نظر داریم.

محمدی ادامه داد: ما بنای کار را بر همکاری، تفاهم، تعامل و کار کردن گذاشته‌ایم و رسانه‌ها نیز باید در این راه کمک کنند. مدیران باشگاه‌ها و همه افرادی که در این فوتبال حضور دارند باید دست به دست هم بدهند تا نقایص را برطرف کنیم و فوتبال ایران را به جلو حرکت دهیم.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...