نسخه چاپی

كشور به یكپارچگی در دوره جدید مذاكرات نیاز دارد

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر اینكه كشور در تمامی زمان‌ها به وحدت و یكپارچگی نیاز دارد، گفت كه دعای خیر و پشتیبانی رهبر، مردم و قوای سه گانه همراه تیم مذاكره كننده با گروه 1+5 است.

به گزارش نما، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور در تمامی زمان‌ها به وحدت، یکپارچگی و همصدایی نیاز دارد. این موضوع در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: چه مذاکره‌ کنیم و چه مذاکره نکنیم قطعا کشور به وحدت نیاز دارد چون این پایه منافع ملی و ارزش‌های کشور به شمار می‌آید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حتما وزیر امور خارجه به عنوان رییس تیم مذاکره کننده ایران قبل از عزیمت به ژنو با رهبر معظم انقلاب ملاقات خواهد کرد، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری آمال و آروزهای مردم ایران و خطوط قرمز ایشان خطوط قرمز نظام و مردم است. طبیعتا اگر بر پایه نظارت رهبر مذاکرات هدایت شود مردم ایران نیز از تیم مذاکره پشتیبانی خواهند کرد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه مطالبه مردم و مسوولان از تیم مذاکره کننده مذاکره با صلابت، جدیت و گاها با نرمش قهرمانانه است، گفت: مطالبه ما، به رسمیت شناختن حقوق حقه ایران در تولید سوخت هسته‌یی و استفاده آن برای تولید انرژی پاک است. طبیعتا تیم مذاکره کننده نیز بادرنظر گرفتن تمامی این موارد تلاش می‌کند تا به این خواسته دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما به جز این موضوع مطالبه دیگری نداریم که آن هم در حیطه قانون است. در این راستا تیم مذاکره کننده باید به جد مذاکرات خود را جلو ببرد و بداند دعای خیر رهبر و مردم و پشتیبانی مردم و قوای سه گانه را پشت‌سر دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تاثیر لزوم انجام مذاکره مبتنی بر حصول نتیجه برد برد در این دوره از مذاکرات گفت: این معادله مذاکره برد برد برایم قابل حل نیست چون به نظرم دلیلی وجود ندارد که آمریکا و غرب بردی را حاصل کنند ما چیزی را غصب نکرده‌ایم که باید آن را به آمریکا‌یی‌ها بدهیم.

حقیقت‌پور افزود: آمریکا و غرب حقوق ما را تضییع کرده و با تحریم حقوق هسته‌یی‌مان را به رسمیت نمی‌شناسد البته شاید منظور از برد آن است که جامعه جهانی به این موضوع پیی ببرد که ما دنبال سلاح هسته‌یی نیستیم. این فکر را خود آمریکا و غربی‌ها در ذهن افکار عمومی دنیا جا انداختند چون در دکترین نظامی ما تولید و استفاده از سلاح هسته‌یی جایی ندارد.

وی اضافه کرد: طبق فتوای مراجع و مقام معظم رهبری ما دستیابی به سلاح هسته‌یی را حرام می‌دانیم و به دنبال آن نیستیم. حال سوال این است که منظور از مذاکره برد برد چیست؟ غربی‌ها باید چه چیزی را بدهند؟ به نظرم این مذاکره بر پایه برد باید کاملا به نفع مردم ایران باشد.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...