نسخه چاپی

حكم اعضاي جديد دپارتمان داوري زير دست كفاشيان:

زلزله شش ریشتری در كمیته داوران؛خداحافظی قریب الوقوع عسگری

عکس خبري -زلزله شش ريشتري در کميته داوران؛خداحافظي قريب الوقوع عسگري



گروه ورزش - پس از دیدار جنجالی هفته بیست و نهم پرسپولیس و داماش گیلان در ورزشگاه آزادی نایب رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در اقدامی محفیانه متن استعفای خود را تقدیم رئیس فدراسیون فوتبال کرد تا به این شکل فشار وارده بر مدیریت فدراسیون فوتبال را کاهش دهد اما رئیس فدراسیون فوتبال برای آرام نگه داشتن فضای حاکم بر جامعه داوری با خروج عسگری مخالفت کرد تا این موضوع در آینده بررسی شود.

به گزارش رجانیوز، بسیاری از حامیان و نایب رئیس کمیته داوران موضوع مخالفت کفاشیان با استعفای عسگری را نشانه ادامه فعالیت وی در این پشت توصیف کردند و مدعی شدند حسین عسگری در اینده نیز در کابینه کمیته داوران و دپارتمان داوری حضور خواهد داشت و کسی جانشین وی نمی‌شود اما زمزمه‌های مدیران فدراسیون فوتبال حوزه مدیریت و طبقه چهارم سئول جنوبی نشان از این داشت که عمر مدیریتی حسین عسگری در این کمیته به پایان رسیده است و به احتمال فراوان این مدیر فوتبالی باید در آینده ای نزدیک کرسی خود را به فرد دیگری واگذار کند.

با اينكه حسين عسگري وانمود مي‌كند در زمان حضور او و همكارانش كيفيت داوري بالا رفته است اما فوتبالي‌ها بر اين باورند كه نه‌تنها در زمان عسگري داوري عوض نشده بلكه حاشيه‌ها و سروصداها از نحوه قضاوت داوران بالاتر هم رفته است. به همين خاطر اينطور كه از فدراسيون خبر مي‌رسد قرار نيست حسين عسگري و همكارانش براي فصل بعد هم در كميته داوران بمانند و از همين حالا نام جانشين او فاش شده است.

اينطور كه گفته مي‌شود قرار است فريدون اصفهانيان رييس كميته داوران شود و خود اصفهانيان هم با انجام مصاحبه‌اي اين خبر را تاييد كرده است، هر چند كه در اين ميان مصاحبه‌هاي اصفهانيان باعث دلخوري عسگري شده و او را به دفتر كفاشيان كشانده است اما حقيقت اين است كه كميته داوران با مرداني كه در حال حاضر در آن مشغول به فعاليت است، ادامه نخواهد داد. غير از مساله رياست كميته، دپارتمان داوري هم دستخوش تغيير و تحولات خواهد شد.





گفته مي‌شود يكي از نزديكان كفاشيان كه اتفاقا دستي هم بر عالم داوري دارد پنج نفر؛ «مسعود عنايت، مسعود مرادي، حسين نجاتي، محمد فنايي و علي خسروي» ‌را براي اعضاي دپارتمان داوري پيشنهاد داده است. بايد ديد كه نظر نهايي كفاشيان در اين زمينه چه خواهد بود و آيا اين پنج نفر با پيشنهاد آقاي رييس به كميته داوران قدم خواهند گذاشت.

به نظر مي‌رسد در ميان اين پنج نفر مسعود عنايت كه پيش از اين رياست كميته داوران را برعهده داشته و مشكلات اين كميته را از نزديك مي‌داند، بازگشت دوباره را نپذيرد اما چهار نفر ديگر بي‌تمايل به آمدن به كميته داوران نيستند. در اين ميان با علي خسروي، محمد فنايي و حسين نجاتي صحبت شده كه هر سه نفر تمايل خود را براي حضور در جمع اعضاي دپارتمان داوري نشان دادند.

با انتشار اسامی گزینه‌های عضویت در دپارتمان داوری برخی کارشناسان به صورت نامحسوس برای کفاشیان پیغام فرستادند که در انتاب اعضای این دپارتمان به شکل کافی دقت کند چون ممکن است بار دیگر این انتخاب‌ها برای وی و فدراسیون فوتبال تبعات منفی داشته باشد و دوباره جنجال در جامعه داوری اوج گیرد.

این دسته از کارشناسان به کفاشیان اعلام کردند در انتخاب اعضای این مجموعه باید حسن شهرت و سلامت کاری مدنظر قرار گیرد چون داوران فوتبال ایران در صورت حضور افراد مساله دار در این جمع به هیچ وجه حاضر به ادامه فعالیت نیستند چون پیش از این هم تاکید داشتند باید مدیریت داوری فوتبال ایران در دست افرادی باشد که از نظر خوشنمای برای داوری فوتبال ایران اعتبار بیاورند نه کسانی که دارای سابقه مخدوش باشند.

به هر حال باید دید رئیس فدراسیون فوتبال در هفته‌های پیش رو چه نفراتی را برای عضویت در دپارتمان داوری انتخاب خواهد کرد، قطعا کفاشیان خود بهتر از هر کسی می‌داند نفرات منتخبش اگر نتوانند به درستی داوری فوتبال ایران را متحول کنند دردسری جدید برای مدیر فدراسیون فوتبال به وجود خواهند آورد که این رویداد مانع از حرکت رو به جلوی آقای رئیس خواهد شد.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...