نسخه چاپی

پاسخ نوازنده مسیحی به محبت رسول‌اكرم

یك نوازنده مسیحی و شاعر مسلمانان در مصر در اقدامی مشترك سرودی را درباره حضرت محمد(ص) اجرا كرده‌اند كه مورد توجه مردم مصر قرار گرفته است.


فارس، «ای خدا از تو ترسانم» ترانه‌ای درباره حضرت رسول(ص) است که اخیرا در مصر سروده شده و سر و صدای بسیاری به پا کرده است.

بنابر این گزارش، شاعر این ترانه «احمد رضا» است و «هانی شنوده» نوازنده مسیحی آهنگسازی کرده و «زجزاج» آن را خوانده است.

البته این ترانه با آغاز ماه رمضان به صورت رسمی منتشر می‌شود اما اینکه خواننده‌ای مسیحی و شاعری مسلمان در کنار هم این کار را انجام داده‌اند بمبی خبری در مصر است که در یک سال اخیر شاهد درگیری‌هایی بین مسلمانان و مسیحیان بوده است.

بنابر این گزارش، این در حالی است که این ترانه هم‌اکنون در پایگاه‌های مجازی منتشر شده و مورد توجه مردم مصر قرار گرفته و از آن به موسیقی وحدت ملی مصر به روشی جدید یاد شده است.

تعجبی ندارد که یک نوازنده مسیحی درباره عشق به پیامبر اسلام(ص) بنوازد

هانی شنوده نوازنده این ترانه گفته است: هیچ تعجبی ندارد که یک نوازنده مسیحی درباره عشق به پیامبر اسلام(ص) بنوازد و این بهترین پاسخی است که می‌توان به محبت رسول اکرم (ص) داد که درباره مسیحیان و مصریان توصیه کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام دینی ابراهیمی است، افزوده است: مردم مصر مردمی متدین هستند که در آن مسلمانان و مسیحیان در یک سرزمین زندگی می‌کنند و بر ماست که به همه ادیان آسمانی و همه پیامبران احترام بگذاریم.

در همین حال «محمد رضا» ترانه‌سرای این اثر نیز گفته است: این ترانه پیامی به همه انسان‌ها در هر زمان و مکان است که جایگاه حضرت محمد(ص) در قلب همه ماست.

بنابر این گزارش، هانی شنوده آهنگساز این ترانه مورد هجوم کشیش‌های قبطی مصر قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...