نسخه چاپی

ازآخرین وضعیت پرونده فساد درفوتبال وبابك زنجانی تاماجرای یقه سفیدها ودانشگاه احمدی نژاد

مصطفی افضلی‌فرد گفت:كمیسیون اصل90درحال بررسی مسایل مطرح شده ومستندات ارایه شده در خصوص فساد در فوتبال است.

به گزارش نما، سخنگوی کمیسیون اصل نوددرگفت و گو با قدس انلاین در خصوص وضعیت پرئنده فساد در فوتبال گفت:جلساتی را کمیسیون برای این موضوع تشکیل داده وهمچنان ادامه دارد وما در حال بررسی مستندات ارایه شده ویا در حال تحویل هستیم.
وی افزود:در این جلسات مربیان وبازیکنان وداوران ومدیران دعوت شده ومواردی را مطرح کرده اند وما درحال بررسی دلایل وریشه های فساد در ورزش هستیم.
وی درباره سایت ها ومجموعه های شرط بندی در این پرونده گفت:بخشی از این مسایل به این گروه باز می گردد وبخشی متاسفانه به خود افراد حوزه ورزش باز می گردد ما همچنین قصد داریم در خصوص رسانه ها زرد ونقش انها در بروز این مسایل جلساتی برگزار نماییم.
افضلی‌فرد گفت: ما همچنان بحث فساد در ورزش را پیگیری می‌کنیم و حتماً بعد از رشته فوتبال به سراغ سایر رشته‌ها نیز خواهیم رفت.
*پرونده زنجانی در مرحله بررسی محتوایی
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس درخصوص پرونده باباک زنجانی ووزرات نفت گفت:این پرونده در دست بررسی محتوایی است.
وی با اشاره به اینکه گزارشات مفصلی در خصوص این پرونده ارائه شده افزود: نهادهای نظارتی و مالی به این پرونده ورود پیدا کردند و طبق آخرین تصمیم بناشد کارگروهی تشکیل شود که این کارگروه هم در امور قراردادهای بین‌المللی و هم در امور بانکداری تخصص دارند.
عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: همچنین مقرر شد بعضی از وزارتخانه‌ها که در این کارگروه جنبه نظارتی دارند، برای به پایان رساندن این پرونده کمک کنند تا پرونده به سرانجام برسد.
* سه عامل حیات انگلی یقه سفید‌ها در سیستم اقتصادی کشور
سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به نفوذ یقه‌سفیدها در دستگاه‌های اجرایی گفت: یقه سفید‌ها با لابی افرادی را وارد بدنه وزارتخانه‌‌ها می‌کنند تا اگر در موردی فرآیند اجرایی مانعی جلوی راهشان ایجاد کرد،‌ این افراد بتوانند موانع را از پیش‌رو بردارند. ما از مسئولان دولت جدید خواستیم برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود.
وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضائی با یقه‌سفیدها گفت: نقش نهادهای نظارتی درخصوص پیشگیری از اقدامات یقه سفیدها تعیین‌کننده است. اگر دستگاه قضائی یا سازمان بازرسی کل کشور اقدامات لازم قانونی را انجام دادند و با ریشه‌های این‌ها برخورد کردند، می‌تواند زمینه سالم‌سازی را فراهم کند. اگر ضعیف عمل شود یا نتوانستند ورود پیدا کنند یقه سفید‌ها از این ضعف بسیار استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به عدم برخورد جدی با یقه سفیدها گفت: ضعف مدیران دستگاه اجرایی،‌پایگاه اداری و اجرایی یقه سفیدها در دستگاه اجرایی وضعف دستگاه‌های نظارتی سه عامل حیات انگلی یقه سفید‌ها در سیستم اقتصادی کشور است. امیدوارم زمینه لازم برای محاکمه قاطع با یقه سفیدها در پرونده تخلف مالی سه هزار میلیاردی فراهم شود.
*پرونده دانشگاه احمدی نژاد تحویل قوه قضائیه میشود
مصطفی افضلی‌فرد گفت: پرونده برداشت 16 ملیارد تومان از بیت‌المال از سوی دانشگاه ایرانیان پس از بررسی های لازم تحویل قوه قضائیه می شود.
وی گفت:این پرونده در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود در حال بررسی کارشناسیست و احتمال می‌رود که گزارش آن تا پایان ماه جاری از سوی کمیسیون آماده شود.
وی با بیان اینکه نتایج بررسی‌های کمیسیون در خصوص پرونده دانشگاه ایرانیان به دادستان اعلام خواهد شد افزود: بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی بازگرداندن وجه مورد نظر از سوی دانشگاه ایرانیان به بیت‌المال نافی رسیدگی به پرونده نیست و این دانشگاه باید در مورد عملکرد خود پاسخگو باشد.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...