نسخه چاپی

دستور غضنفری برای تشدید كنترل بازار

عکس خبري -دستور غضنفري براي تشديد كنترل بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از مدیران بازرگانی داخلی و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان خواست تا مدیریت، نظارت و كنترل بازار را همچون ایام عید ادامه دهند و مراقبت های لازم را در سطح تامین و عرضه نیز داشته باشند .



به گزارش نما به نقل از ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،'مهدی غضنفری' با بیان اینكه هر نوع افزایش قیمت بدون هماهنگی قبلی و ارایه دلایل مستند به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان مورد پذیرش نخواهد بود، گفت: بسیاری از عوامل موثر در نوسانات بازار از بیرون، به متولیان این بخش تحمیل شده و جز تعامل نزدیك دستگاه های ذیربط با موضوع تنظیم بازار رفع شدنی نیست.

وی گفت : نوسانات قیمتی در سطح بازار فشار زیادی را به اقشار پایین جامعه وارد می كند و برهمین اساس از همه دستگاه ها به ویژه بانك مركزی می خواهیم تا برای تامین ارز مورد نیاز به منظور فراهم آوری سریع تر یا ارزان تر مواد اولیه و كالای اساسی برای تامین مایحتاج مردم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را یاری كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : وضعیت قیمتی و تامین مایجتاج مردم نه تنها دغدغه متولیان بازار است بلكه علما و ائمه جمعه نیز از وضعیت كنونی گلایه مند هستند و باید كنترل و بازرسی ها تشدید شود.

وی از سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان خواست تمام وارد كنندگانی كه كالای خود را با ارز مرجع وارد می كنند رصد كرده تا محصول نهایی را با محاسبه قیمت آن و نه بیشتر در اختیار مشتری قرار دهند .

لازم به یادآوری است: به تازگی سازمان توسعه تجارت ، فهرست تمام كالاهایی را كه با ارز مرجع وارد می شود دراختیار سازمان حمایت قرار داده تا بتوان قیمت این كالاها را به صورت دقیق تری در بازار كنترل كرد .

سازمان توسعه تجارت همچنین در اقدامی بر روی برگه ثبت سفارش كالاهای اساسی و مواد اولیه عنوان ارز مرجع را حك كرده و برای سایر كالاها از واژه ارز صادراتی استفاده می كند .

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران حوزه بازرگانی داخلی خواست تا مدل های تنظیم و كنترل بازار درسال 91 را تدوین كنند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینكه در سال جاری می توان در حوزه تنظیم بازار علاوه بر توجه به توسعه زیر ساخت ها ، اصلاح نظام توزیع را نیز پیگیری كرد ، گفت : باید نسبت به طراحی و هماهنگی سیستم تجاری در راستای سیستم تولیدی اقدام كرد.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...