نسخه چاپی

توصیه روحانی به اعضای دولت

حجت‌الاسلام روحانی در جلسه عصر امروز هیئت دولت، سركشی و توجه به خانواده شهدا و ایثارگران را به اعضای هیئت دولت توصیه كرد و مصاحبت با خانواده شهدا را بسیار مفید خواند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیأت دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
روحانی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام نقش برجسته آن امام همام در گسترش فرهنگ اسلامی و ذخیره علمی ارزشمند آن دوران که تاریخ تفکر اسلامی مدیون آن است را بسیار عظیم دانست.
وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن روز عرفه یکی از قله‌های رفیع عبادت و خودسازی و عید قربان را به عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تبریک گفت.
روحانی ضمن توصیه به اعضای دولت برای سرکشی و توجه به خانواده شهداء و ایثارگران، گفت‌وگو و مصاحبت با آنان را بسیار مفید و دارای درس‌های فراوان برشمرد.
در ادامه این جلسه بندهای بخشنامه بودجه سال 1393 که از سوی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ارایه شده بود مورد بحث قرار گرفت و بر راهبردهای زیر تأکید شد:
اهتمام به انضباط مالی و بودجه‌ای و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه‌ای، ارتقای بهره‌وری، توسعه و ارتقای رقابت‌پذیری فعالیت‌های اقتصادی، گسترش فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، حمایت از حضور فعال بخش خصوصی و تعاون در اقتصاد، اصلاح نظام اداری، تعمیق ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی، ارتقای کمی و کیفی بازارهای مالی، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، تمرکززدایی و تقویت تعادل‌های منطقه‌ای، کاهش فاصله طبقاتی بین دهک‌های درآمدی و عدالت اجتماعی، تحقق رشد و شغل‌آفرینی پایدار و کاهش بیکاری به ویژه برای دانش‌آموختگان جوان، عملیاتی شدن بودجه در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در سطح مراکز آموزشی و نیز سازمان ثبت احوال کشور در سطح ادارات شهرستانی و سازمان بهزیستی در سطح مراکز توانبخشی.
همچنین در این جلسه، اعضای دولت ضمن بررسی و تصمیم‌گیری درباره تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی با انتخاب آقای محمدعلی نجفی به عنوان استاندار گیلان موافقت کردند.
گفتنی است محمد علی نجفی دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک بوده و پیش از این در سمت های گوناگونی از جمله «مشاور عالی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش» فعالیت داشته است.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...