نسخه چاپی

ادامه گسست در حزب همبستگی تا مرز انحلال

در حالی كه خبرها حاكی از برگزاری كنگره حزب همبستگی در چند ماه آتی است، اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرنگار ما، هنوز زمان مشخصی برای برگزاری كنگره مشخص نشده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در حالي كه خبرها حاكي از برگزاري كنگره حزب همبستگي در چند ماه آتي است، اما با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي خبرنگار ما، هنوز زمان مشخصي براي برگزاري كنگره مشخص نشده است.
در اين رابطه، "همايون ابوسعيدي" عضو حزب همبستگي، به باشگاه خبرنگاران گفت: نامه نگاري‌ها برگزاري كنگره اين حزب با وزارت كشور انجام شده است اما با توجه به اختلافات داخلي كه وجود دارد، هنوز زمان آن مشخص نيست.
وي افزود: زماني كه "محمدرضا راه‌چمني" دبيركل حزب همبستگي بود، "علي‌اصغر احمدي" اقدام به برگزاري كنگره كرده و در آن كنگره‌ به عنوان دبيركل حزب همبستگي انتخاب مي‌شود، اما راه‌چمني با غيرقانوني خواندن اين كنگره، به وزارت كشور شكايت كرد.
وي با اشاره به شكايت صورت گرفته از سوي برخي اعضاي شوراي عالي حزب همبستگي در خصوص مخدوش بودن كنگره سال 87، بيان داشت: در آن زمان مقرر شد تا اين شكايت در كميسيون ماده 10 احزاب وزارت كشور مطرح، و با توجه به دلايل و مستندات موجود، كميسيون راي نهايي را صادر كند.
ابوسعيدي تصريح كرد: اگر كميسيون ماده 10 احزاب به افرادي كه شكايت كرده‌اند، راي دهد، مسئولين قبلي بايد جهت برگزاري كنگره اقدام نمايند و اگر كميسيون دلايل و مستندات شاكيان را در مخدوش بودن كنگره سال 87 كافي ندانسته و راي به صحت كنگره دهند، اعضاي شوراي عالي جديد و دبيركل كنوني بايد هرچه سريعتر مكان و تاريخ كنگره را اعلام كنند ، بنابراين حزب همبستگي منتظر راي كميسيون ماده 10 احزاب است.
وي افزود: شنيده‌ها حاكي از آن است كه دادگاه هنوز راأيي صادر نكرده و اعلام شده كه طرفين باهم صلح كنند تا كنگره حزب برگزار شود، چراكه راهي غير از صلح ندارند.
ابوسعيدي با تاكيد براينكه كميسيون ماده 10، بايد دخالت كرده و مستندات و دلايلي را كه افراد براساس آن شكايت بردند، در نظر گيرد، خاطرنشان كرد: كميسيون بايد راي و حكمي قطعي صادر كند، چراكه اعضاي حزب از سال 87 تا امسال، قريب به 5 سال است كه باهم مشكل دارند.
وي ادامه داد: اگر اعضا خواهان به تفاهم‌ رسيدن بودند، قدمي براي صلح برمي‌داشتند.
در همين راستا، "علي اصغر احمدي"، دبيركل كنوني حزب همبستگي، ضمن تكذيب اظهارات فوق به باشگاه خبرنگاران گفت: كميته‌اي جهت برگزاري كنگره تشكيل شده است تا جزئيات را روشن و مقدمات را فراهم كند.
وي افزود: شوراي عالي حزب همبستگي با توجه به گزارشات كميته، در مورد محتوا، نحوه اجرا و زمان برگزاري كنگره تصميم‌گيري خواهد كرد.
احمدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اختلافات داخلي حزب همبستگي مانع از برگزاري كنگره اين حزب شده است، خاطرنشان كرد: ما هيچ اختلافي نداريم به جز "محمدرضا راه‌چمني" كه با خدماتي به دولت قبل ارائه كرده، براي خودش حزبي تشكيل داده و در مجموعه ما نيست.
اظهارات ضد و نقيض اعضاي حزب همبستگي همچنان فضاي ابهام را در اين حزب تشديد كرده و به نظر مي‌رسد اين اظهارات ناشي از اختلافات عميق و ريشه دار گذشته است، آنجايي كه بحران حزب تا به آنجا پيش مي‌رود كه بروز اختلاف و دو دستگي ميان افراد شاخص آن طي سال‌هاي پيش، اين حزب اصلاح طلب را تا آستانه انحلال کشاند.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...