نسخه چاپی

شروع زودهنگام دعواهای انتخاباتی در لبنان

رییس جمهور لبنان در حالی از برگزاری انتخابات مجلس لبنان در سال آینده میلادی در موعد مقرر آن خبر می دهد كه تنش زودهنگامی بین گروههای سیاسی در این خصوص آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا از بیروت، 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان كه در كشور استرالیا به سر می برد، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انتخابات پارلمانی لبنان در سال 2013 میلادی تصریح كرد: این انتخابات در موعد قانونی خود طبق قانون انتخابات سال 1960یا 1860میلادی برگزار خواهد شد.

وی در مورد اعتماد به این قوانین در انتخابات پارلمانی سال 2013 افزود: در نهایت این اكثریت پارلمانی لبنان است كه با توجه قواعد دموكراسی در مورد انتخاب یكی از قوانین مورد نظر و اجرای آن در انتخابات پارلمانی آینده لبنان تصمیم خواهند گرفت.

رییس جمهور لبنان با اشاره به شایعه بازگشت مجدد ترورهای سیاسی در كشورش گفت: تا زمانی كه ارتش حافط صلح و ثبات لبنان است، بازگشت سلسله وار ترورها در لبنان را بعید می دانیم.

سلیمان با تأكید بر اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از اوضاع جاری سوریه گفت: این سیاست با توجه به موقعیت جغرافیایی - سیاسی لبنان با سوریه اتخاذ شده است.

در عین حال سعد حریری رییس حزب المستقبل، مخالفت خود را با قانون انتخاباتی پیشنهادی از سوی دولت این كشور اعلام كرد و میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان و نجیب میقاتی نخست‌وزیر این كشور را مسئول 'ربودن قانون' دانست.

وی در گفت‌و گو با روزنامه لبنانی المستقبل با تاكید بر این كه انتخابات پارلمانی باید صرف‌ نظر از هر مساله‌ای در زمان مقرر برگزار شود، تاكید كرد: نظام دموكراتیك مبتنی بر اصولی است كه احترام به آن احترام به نظام دموكراتیك محسوب می‌شود، ما برای این انتخابات آماده‌ایم زیرا معتقدیم كه این انتخابات برای آینده لبنان حیاتی است.

شیخ 'نبیل قاووق' معاون شورای اجرایی حزب الله امروز دوشنبه در جنوب لبنان با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان در 2013 میلادی تأكید كرد: آمریكا چشم خود را بر این انتخابات دوخته است و ما هر قدر به زمان برگزاری انتخابات نزدیكتر می شویم، سطح حملات سیاسی، رسانه ای، فشارها و حركات تحریك آمیز دشمنان علیه مقاومت بیشتر می شوند.

وی افزود: مقاومت از سال 2005 میلادی در معرض سخت ترین و شدیدترین هجوم های امنیتی، رسانه ای، و مالی قرار گرفته است ولی بعد از گذشت هشت سال از این تلاشها، قدرت، جایگاه، محبت و احترام مردم به مقاومت و دبیركل آن افزوده شده است.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...