نسخه چاپی

اعلام جزئیات برنامه ۱۰۰ روزه معیشت؛ به زودی/ یارانه نقدی باید به افراد نیازمند پرداخت شود

معاون اول رئیس‌جمهور از ارائه برنامه ۱۰۰ روزه معیشت از سوی دولت در آینده‌ای نزدیك خبر داد و گفت: باید به سمتی حركت كنیم كه افراد نیازمند یارانه نقدی شناسایی شوند و یارانه به آن‌ها پرداخت شود.

به گزارش نما، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اولویت‌های اصلی در برنامه 100 روزه معیشت کشور اظهار داشت: مهمترین موضوع در این راستا بحث تولید است، باید طوری عمل کنیم که شتاب تورم کند شود زیرا نگرانی اصلی مردم و دولت، تورم است که برای کنترل آن باید عوامل ایجاد کننده تورم کنترل شود.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های کنترل تورم، افزایش توزیع کالا در کشور است که در این راستا باید موانع تولید برطرف شود و 35 مصوبه اولیه دولت نیز در این جهت بوده است که می‌‌تواند بخش زیادی از موانع پیش روی تولید را برطرف کند و به دنبال آن نیز مصوبات دیگری خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه به زودی برنامه 100 روزه معیشت اعلام خواهد شد گفت: مصوباتی که تاکنون دولت داشته است نیز جزئی از همین برنامه بوده است.
جهانگیری در مورد احتمال ایجاد تغییر در پرداخت یارانه نقدی به دهک های مختلف نیز گفت: حذف دهک به معنی مطالعاتی و قابل شناسایی نیست و در جایی تعریف نشده که چه فردی در چه دهکی قرار دارد.
وی تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که افراد نیازمند یارانه نقدی شناسایی شوند و یارانه به آن‌ها پرداخت شود.
وی با بیان اینکه گروهی در دولت مسئول این کار شده‌اند گفت: ستاد هدفمندی یارانه‌ها دارای 4 کمیته است که یکی از آن‌ها کمیته انرژی با ریاست وزیر نفت و برای شناسایی مشکلات داخل بنگاه‌های تولید انرژی و بررسی قیمت‌های جهانی و تعادل انرژی است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: یک کمیته نیز کمیته حمایت از خانوار است که با مسئولیت وزیر کار تشکیل شده و مسئولیت آن این است که بررسی کند چگونه می‌توان گروه‌هایی را از دریافت یارانه حذف کرد و یا باید به چه گروه‌هایی توجه بیشتری شود.
به گفته وی کمیته اقتصاد کلان نیز با هدف کنترل شاخص‌های اقتصاد کلان تشکیل شده تا مشخص شود که مرحله دوم هدفمندی باید در چه مقطعی اجرایی شود که اثر تورمی کمتری داشته باشد و از نظر شاخص‌های اقتصادی قابل کنترل باشد.
جهانگیری افزود: کمیته تولید نیز تشکیل شده تا آثار مرحله اول و دوم هدفمندی در تولید کشور بررسی شود.
وی اظهار امیدواری کرد که بخش قابل توجهی از این بحث‌ها در هنگام بررسی بودجه سال 93 در مجلس ارائه شود.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...