نسخه چاپی

با وجود اطلاعيه سازمان هدفمندي يارانه‌ها؛

پرداخت یارانه ها با مشكل مواجه شد و فردا پرداخت نمی شود!!!

درحالی كه طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها فردا قرار بود یارانه مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز شود معاون اول رئیس جمهور رسماً‌ اعلام كرد: یارانه مهرماه بخاطر كسری بودجه با چند روز تأخیر واریز خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "یارانه نقدی مهرماه سه شنبه واریز می‌شود" این خبری بود که دیروز در محافل خبری پیچید و البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم با صدور اطلاعیه‌ای آنرا تأیید کرد.
در روزهای قبل علی طیب نیا وزیر اقتصاد از کسری 1000 میلیارد تومانی دولت برای تأمین یارانه‌های نقدی خبر داده و گفته بود که دولت از روش ‌های مختلف این کسری بودجه را جبران خواهد کرد.
بعد از آنکه رسماً‌ زمان واریز یارانه مهرماه اعلام شد این احتمال در افکار عمومی ایجاد شد که یارانه مهرماه از همان روش‌های مختلف که طیب نیا به آن اشاره کرده بود تأمین شده و سه شنبه 23 مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
ولی با صحبت‌های امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش روز جهانی استاندارد رسماً اعلام شد که یارانه 45500 تومانی فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد و با چند روز تأخیر واریز می شود.
پیش از این جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که دولت در تأمین یارانه‌های نقدی به مشکل خورده است و بعد از آنهم بیژن نامدار زنگنه از درخواست دولت برای تأمین یارانه شهریورماه توسط وزارت نفت خبر داد و گفته بود: که بنا به درخواست ما یارانه را تامین کردیم.
به گزارش تسنیم، طبق قانون دولت باید هر ماه 45 هزار و 500 تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه 75 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند 3400 میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...