نسخه چاپی

دستگيري عامل ساخت فيس بوك جعلي به نام دولتمردان

خاوری باماموریت دولت از ایران رفت

سخنگوی دستگاه قضا جزئیات بازداشت عامل ساخت صفحه فیس بوك با نام دولتمردان، عامل انتشار پیامك مرگبار بودن یك قرص، برخورد با قضات متخلف، شكایت 13 نفر در رابطه با حادثه نشست زمین در ایران زمین را تشریح كرد و گفت: خاوری با ماموریت رسمی دولت و برای شركت در جلسه ای از كشور خارج شده بود.

به گزارش نما به نقل از مهر حجت الاسلام محسنی اژه ای در پنجاه و سومین نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: آرامش در هر جامعه ای چه کوچک و چه بزرگ ارزش بالایی دارد که این موضوع نیاز به توضیح ندارد. اگر آرامش نباشد کار به درستی انجام نمی شود گاهی حرفهای بی پایه و اساس و بدون تحقیق در جامعه تکثیر می شود که این شایعه پراکنی قبح است نه حسن. طی چند روز اخیر چند شایعه در جامعه منتشر شد که پس از تحقیق مشخص شد خلاف واقعیت است.
دستگیری عامل ساخت فیس بوک جعلی به نام دولتمردان
وی با اشاره به موضوعات عضویت برخی دولتمردان در فیس بوک گفت: نام برخی افراد دولت یازدهم و یا مطالبی به نقل از آنها در فیس بوک منتشر شد که این مسئولان موضوع عضویت خود را تکذیب کردند. در ادامه نیز از طریق کارهای اطلاعاتی فردی که این کار متقلبانه را انجام داده بود شناسایی و بازداشت شد که هم اکنون در زندان است. باید انگیزه این فرد شناسایی شود و امکان دارد افراد دیگری نیز در این کار دست داشته باشند.
دادستان کل کشور سپس به موضوع پیامک مرگبار بودن قرص استامینوفن اشاره کرد و گفت: موضوع دوم بحث پیامکی بود که در بین مردم پخش شد و در آن اعلام شده بود قرصی با این مشخصات کشنده است. در این زمینه نیز تحقیق شد که فرد انتشار دهنده این پیامک شناسایی شده و در مرحله تحقیقات است. در حال حاضر فقط یک نفر شناسایی شده و در حال بررسی هستیم ببینیم آیا این برای ملتهب کردن فضا سازماندهی شده بود یا نه. اصل این پیامک نیز از سوی مسئولان ذیربط در خصوص مرگبار بودن آن قرص رد شد است.
هشدار در مورد کلاهبرداران بانکی
وی سپس به کلاهبرداری های صورت گرفته در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه برخی کلاهبرداری ها انجام می شود که بعضاً پیچیده است که این پرونده ها بار نیروی انتظامی، قوه قضائیه و خود مردم را زیاد می کند. در برخی پرونده ها نیز شاکی خودش شریک جرم است زیرا می دانسته که در این پرونده کار خلاف قانون انجام شده است. یکی از مواردی که در کشور رخ می دهد بحث افرادی است که مدعی اند می توانند از بانکها وام بگیرند، این افراد از درخواست کنندگان وام می خواهند که سند خانه شان را برای ارایه به بانک به نام آنها کنند که مشکل جدی از اینجا شروع می شود.
محسنی اژه ای ادامه داد: در این روش کلاهبرداری سند به نام فرد دیگری شده که متهم می تواند از سند سوء استفاده کند، گاهی نیز قسطها پرداخت نمی شد و سند از سوی بانک ضبط می شود. مردم باید در این زمینه هوشیارتر بوده و به این مسایل توجه کنند. همچنین آگهی هایی که در این زمینه در روزنامه ها منتشر می شوند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی به موضوع انفصال تعدادی از قضات از قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی با افرادی که در داخل خود قوه قضائیه مرتکب تخلف می شود برخورد می کند گاهی نیز برخی افراد با عنوان قوه قضائیه مانند معرفی خود به عنوان قاضی، وکیل و ... از مردم کلاهبرداری می کنند که این موضوع از سوی دستگاه های اطلاعاتی و پلیس پیگیری می شود این که با متخلفین داخل دستگاه قضائی که تعدادشان کم است برخورد می شود حسن است نه عیب. در خصوص وکلا نیز همین طور است، برخی وکلا متخلف هستند که با توجه به این که آنها با قانون آشنا هستند برخورد باید شدیدتر باشد. کانون وکلا نیز نباید اجازه دهد از نام و یا شماره آنها سوء استفاده شود.
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص صحبت های رئیس سازمان بازرسی درباره وجود 10یقه سفید در کشور اظهار داشت: همان طور که می دانید افرادی که با توجه به پست و جایگاه خود مصونیتی برای خود قائل هستند یقه سفید حساب می شوند. در این باره باید توجه داشته باشیم نمی توان هر مطلب، شایعه یا اتهامی مطرح می شود سریع اعلام کرد باید خود را جای مردم قرار دهیم. همچنین در قانون آمده تا حکم پرونده قطعی نشده جزئیات آن اعلام نشود. در پرونده 3 هزار میلیاردی نیز افرادی در حد وزیر و معاون وزیر مطرح شدند اما جرمی از آنها ثابت نشد. حتی تعدادی معاون وزیر نیز بازداشت، محاکمه و به حبس های طولانی محکوم شدند.
شاهد مثال اژه ای از سریال جومونگ
وی ادامه داد: برخی مطالب به عنوان شایعه مطرح می شود که اثبات آنها سخت است. برای نمونه در سریال جومونگ که بعضی از قسمت های آن را دیدم فردی که عطش قدرت داشت برای اینکه به ولیعهدی برسد تصمیم می گیرد سر سردار را جدا کند و از این طریق امتیاز بگیرد. خب این فرد طوری رفتار کرد که امپراتور متوجه آن نشود. بعضی کارها انجام می شود که اثبات شده، قوه قضائیه دنبال می کند و فرد مجازات می شود. اگر موضوعی مطرح شود مورد تعقیب قرار گرفته و در صورت اثبات برخورد می شود. البته برخی افراد در جایگاهی هستند که اثبات آن سخت است.
محسنی اژه ای درباره فشار بر دستگاه قضائی نیز اظهار داشت: فشار بر قوه قضائیه طبیعی است و انشاء الله زیر فشارهای بیرون از دستگاه قضا نمی رویم.
دستگاه قضائی هنوز به موضوع فساد در فوتبال وارد نشده است
خبرنگار دیگری در خصوص رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال در قوه قضائیه پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: اگر شکایت موردی مطرح شده باشد من اطلاعی ندارم اما در موضوع کلی دستگاه قضائی وارد نشده و موضوع از سوی دستگاه های نظارتی همچون مجلس در حال بررسی است.
آخرین وضعیت پرونده حصر
دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر نیز گفت: در فتنه سال 88 ظلم عظیمی نسبت به نظام و مردم وارد شد و برخی افرادی که در آن دخالت داشتند از کشور خارج شدند که اگر در مظان اتهام باشند تحت تعقیب هستند اما آنهایی که در داخل کشور هستند اگر توبه و جبران نکنند اتفاقی نمی افتد و تا الان پرونده جدیدی در این زمینه تشکیل نشده است.
شکایت 13 نفر در رابطه با حادثه نشست زمین در ایران زمین
خبرنگار دیگری در خصوص پرونده نشست زمین در خیابان ایران زمین پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: در این رابطه 13 نفر شکایت کردند که پرونده تشکیل و از شکات تحقیق می شود.
پرسش دیگر خبرنگاران در خصوص پرونده دانشگاه ایرانیان و رسیدگی به آن در دادگاه آذرماه احمدی نژاد بود که وی در پاسخ گفت: طبق قانون اگر کسی اتهامی داشته باشد و در حال رسیدگی به این اتهام، اتهام جدیدی مطرح شود می توان دریک دادگاه به این اتهامات رسیدگی کرد. حال اگر پرونده دانشگاه ایرانیان تا تاریخ دادگاه به نتیجه می رسد یا نه موضوعی است که الان نمی توان درباره آن صحبت کرد.
توضیح در مورد پیامک منتشر شده مبنی بر بازداشت مسئولان رده بالای دولت سابق به همراه پسرش
خبرنگار دیگری پرسید پیامکی منتشر شده مبنی بر این که یکی از مسئولان رده بالای دولت سابق به همراه پسرش بازداشت شده است، این فرد چه کسی و به چرم اتهامی بازداشت شده است؟ دادستان کشور نیز در پاسخ گفت: من نیز این پیامک را دیدم از دیروز نیز این موضع را بررسی کرده اما تا حالا مشخص نشده که این فرد چه کسی بوده است.
آقای جهرمی در مصاحبه ای اعلام کرده اینکه چرا خاوری راحت فرار کرد را از محسنی اژه ای سوال کنیم حالا در این خصوص من از شما سوال می کنم که چرا خاوری راحت از کشور فرار کرد.
دادستان کل کشور نیز در پاسخ اظهار داشت: موضوع را باید برد به آن زمانی که اتفاق افتاد، آن زمان شاید تعداد قابل توجهی از افراد در مظان اتهام نبودند، پرونده نیز در یک شعبه دست چندم خوزستان رسیدگی می شد و ابعاد آن روشن نبود. در خصوص فردی که به آن اشاره کردید وی با ماموریت دولت رسماً از کشور خارج شده بود. وقتی اتفاقی رخ می دهد نمی توان همه حول و حوش آن را ممنوع الخروج کنیم.
وی ادامه داد: دولت رسماً اعلام کرده این فرد برای شرکت در جلسه ای دعوت و برای ماموریت از کشور خارج شده بود بعد که پرونده جلو رفت اولین کاری که کردم به اهواز رفته و موضوعات را دیدم، میزان و حجم کار تنها در صلاحیت اهواز نبود و گفتم پرونده به تهران بیاید در همان زمان بیش از 100نفر ممنوع الخروج شدند که در حال حاضر ممنوعیت تعدادی از آنها رفع شده است.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...