نسخه چاپی

نعمت زاده:

رشد صنعت منفی شد

وزیر صنعت،معدن و تجارت از منفی‌شدن رشد صنعت كشور در سال 91 خبر داد.

به گزارش نما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد، ضمن تاکید بر منفی شدن رشد صنعت، گفت : تدوین استانداردهای ملی مطلوب است که برون سپاری شود و همه ذینفعان در این فرایند ملی مشارکت نمایند.
وی گفت:برای توسعه صادرات محصولات ایرانی ناگزیریم استانداردهای بین المللی را با صرف زمان کوتاه با فرهنگ و اصول خود منطبق کرده و قبل از مرحله FDIS به عنوان استاندارد ملی بپذیریم.
به گفته نعمت زاده ؛ استفاده از استانداردهای بین‌المللی موجبات ورود بیشتر محصولات ایرانی در بازارهای جهانی است و برای توسعه صادرات محصولات مجبوریم استانداردهای جهانی را با فرهنگ خود منطبق و به عنوان استانداردهای ملی بپذیریم.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت : با عنایت به رقابت حاکم بر بازارهای جهانی،فقط کشورهایی که ارزان، سریع و با کیفیت کالا تولید می کنند ، در این بازار رقابت می توانند، حضوری موثرداشته باشند.
نعمت زاده با اشاره به مورادی نظیررفع علامت گذاری کالا، پرهیز از موازی‌کاری بین سازمان ملی استاندارد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگررا بمنظور استاندارد‌سازی برای کاهش هزینه مبادله و افزایش حجم تجارت را مورد تاکید قرار داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای ورود به جهان تجارت باید شناسایی خوبی از استانداردها داشته باشیم ، افزود: خوشبختانه در سالیان گذشته در پذیرش استانداردهای بین المللی گامهایی برداشته ایم ، اما برای ورود به جهان تجارت لازم است شناسایی متقابل با کشورهای دیگر بخصوص کشورهای پیشرفته فراهم آید .
نعمت زاده با بیان اینکه اساس استانداردهای ملی کشور با برندهای معتبر پیوند خورده است؛افزود :سازمان ملی استاندارد می بایست تلاش کند علاوه بر تجهیز و توسعه آزمایشگاههای مرجع ؛ آزمایشگاههای معتبرسایر نهادها وسازمانها را اعتباردهی کند.

۱۳۹۲/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...