نسخه چاپی

آثار خوشنويس ايلامي در«كالي گرافي» مسكو

تنها نماینده ایران در جشنواره هنرهای شرقی

عکس خبري -آثار خوشنويس ايلامي در«كالي گرافي» مسكو

مرادی گفت: امیدوارم مردم ما قدر هنر‌مندانشان را بدانند چرا كه آنها برای تغذیه روح آدمی زحمت می‌كشند به امید آنكه روزی برسد كه هر خانواده در سبد خریدش هرروز یك روزنامه و سالانه یك اثر هنری داشته باشد.

به گزارش نما ایران زمین نوشت:شمس الدين مرادي يكي از خوشنويسان برجسته استان ايلام و از اعضاي واحد تجسمي حوزه هنري اين استان و دارنده نشان بين‌المللي اكو است كه اخيرا نمايشگاهي از آثارخوشنويسي خود را در مسكو برپا كرده است. اين موضوع بهانه‌اي شد تا به سراغ اين خوشنويس برجسته ايلامي برويم.

استاد شمس الدين مرادي درباره نمايشگاه آثارش مي‌گويد: اين نمايشگاه با حضور كشورهاي آسيايي از جمله مصر، هندوستان، چين و ژاپن از اول تا هشتم مهر ماه در مسكو برگزار شد.

وي در ادامه افزود: اين نمايشگاه در اصل جشنواره‌اي بود از هنرهاي شرقي و من تنها نماينده ايران در اين نمايشگاه بودم.

اين هنر‌مند ايلامي خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه علاوه بر اينكه تابلوهايي از آثار خود را در معرض ديد مخاطبان قرار دادم، كارگاه خوشنويسي را نيز در همين چند روز در اين كشور داير كردم كه البته استقبال بسيار گسترده بود و مردم ساير كشور‌ها علاقه خاصي به خط فارسي و نستعليق و شكسته نشان دادند.

مرادي گفت: آثار خوشنويسي ديگر كشور‌ها نيز در اين نمايشگاه وجود داشت ولي به دليل اجراي زنده كارهاي خوشنويسي‌ام مردم با شوق بيشتري به آثارم نگاه مي‌كردند و علاقه داشتند تا در همين چند روز زبان و خط فارسي را بياموزند كه البته تعدادي از اين‌ها موفق شدند.

وي همچنين با اشاره به سطح بالاي آثار ارائه شده در اين نمايشگاه افزود: نمايشگاه در سطح كيفي بسيار خوبي برگزار شد و علاوه بر خوشنويسي، آثار هنري ديگري از قبيل نقاشي و هنر نقش برجسته و پخش موسيقي زنده جلوه خاصي به اين نمايشگاه داده بود.

اين هنر‌مند ايلامي در ادامه گفت: يكي از جذابيت‌هاي اين جشنواره اين بود كه اين نمايشگاه در جوار موزه خوشنويسي يا كالي گرافي مسكو واقع بود و اين موضوع استقبال بازديدكنندگان در اين نمايشگاه را دو چندان كرده بود.

در اين موزه تمام آثار خوشنويسي كشور‌هاي مختلف دنيا وجود داشت به جز خط فارسي كه به اعتقاد من بر تمام اين خط‌ها برتري دارد و جاي خط نستعليق و شكسته در اين موزه خالي بود.

مرادي گفت: در همين راستا 2 تابلو از آثارم را كه با اشعاري از بهروز سپيدنامه و سالم پوراحمد كه از شاعران بنام ايلام هستند را به موزه كالي گرافي مسكو تقديم كردم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در اين موزه آثار تجسمي همه كشورهاي جهان وجود دارد، اما جاي توليدات هنري كشورمان در آنجا خالي بود، از اين رو 2 تابلو و ديوان حافظ كه مدتي پيش خوشنويسي كرده بودم را به موزه كالي گرافي اهدا كردم.

اين هنر‌مند ايلامي اضافه كرد: به زودي با رايزني كه سفارت ايران با مسكو انجام داده اين آثار در موزه كالي گرافي مسكو رونمايي مي‌شود و آثارخوشنويسي ايران نيز در اين موزه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد.

وي اظهار كرد: من تا به امروز در كشور‌هاي مختلفي نمايشگاه برگزار كردم و هر چه تعداد اين نمايشگاه‌ها بيشتر مي‌شود و به كشور‌هاي ديگر سفر مي‌كنم، پي به قدرت و عظمت خط نستعليق و شكسته مي‌برم و استقبال مردم ساير كشور‌ها برايم شيرين و به ياد ماندني است.

 مرادي در پايان يادآور شد: اميدوارم مردم ما قدر هنر‌مندانشان را بدانند چرا كه آنها براي تغذيه روح آدمي زحمت مي‌كشند به اميد آنكه روزي برسد كه هر خانواده در سبد خريدش هرروز يك روزنامه و سالانه يك اثر هنري داشته باشد و هر شخص ايراني حداقل 2 ماه يك كتاب بخواند و آگاهي فكري و معنوي را جايگزين استرس‌هاي پوچ روزانه كند.

۱۳۹۲/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...