نسخه چاپی

نتانیاهو نتوانست مانع روابط ایران و غرب شود

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت كه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست مانع آب شدن یخ روابط ایران و غرب شود به همین دلیل اكنون تلاش دارد تا دست‌كم مانع لغو فوری تحریم‌ها علیه تهران شود.

به گزارش نما ، فارس به نقل از روزنامه فرانسوی «فیگارو» نوشت: این روزنامه اعلام کرد که «نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌تواند مانع آب شدن یخ روابط تهران و غرب شود.
این درحالی است که یک مقام مسئول اسرائیلی اقدام اسرائیل در پخش تصاویر مربوط به مانورهای اخیر را پیام هشداری برای ایران توصیف می‌کند.
فیگارو در گزارشی با تیتر «نتانیاهو درباره یک خطای تاریخی هشدار می‌دهد» نوشت: پس از آنکه نتانیاهو از آب‌کردن یخ روابط میان تهران و غرب شکست خورد اکنون تلاش می‌کند تا مانع تخفیف سریع درباره تحریم‌ها علیه ایران شود.
بر اساس این گزارش، وی با تمام توان تلاش می‌کند تا بر نشست ژنو تاثیر بگذارد زیرا می‌ترسد که اوباما در توافق هرچند جزئی با تهران شتابزده عمل کند.
این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول اسرائیلی نوشت: تازمامی که سانتریفیوژها در ایران فعال هستند، ایران تنها دوماه نیاز دارد تا اورانیوم مورد نیاز خود برای استفاده نظامی را تهیه کند.
وی افزود: اسرائیل می‌داند که ایران گروهی متخصص برای تهیه اورانیوم مورد نیاز برای اهداف نظامی را تربیت کرده و دارای موشک‌های دوربرد است و می‌خواهد به اسرائیل ضربه بزند. برای از بین بردن همین احتمال، اسرائیل بر گزینه تهدید نظامی تکیه می‌کند. به همین منظور نیز، تصاویر مربوط به سوخت‌گیری در آسمان جنگنده‌های اسرائیلی منتشر شد که این‌گونه تفسیر می‌شود که این اقدام برای دادن هشدار به ایران بوده است.

۱۳۹۲/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...