نسخه چاپی

هشداری نسبت به ظلم علنی بر شیعیان مظلوم مالزی

حسینیه ی یاد شده از برای برخی افراد تازه شیعه شده بوده و حدود پانزده تن از آنان بازداشت شده اند و بر پایه ی احكامی از پیش صادر شده كه ...

به گزارش شیعه آنلاین، سازمان دیدبان حقوق شیعیان، طی پیامی، سیاست های نژادپرستانه و تبعیض مذهبیِ اعمال شده از سوی دولت مالزی بر ضد شیعیان این کشور را محکوم کرد و متوقف شدن این اقدام های ننگین را خواستار شد؛ اقدام هایی که آزادی اندیشه و اعتقادِ تضمین شده از سوی ادیان آسمانی و قوانین بین المللی را هدف قرار داده است.

گزارشات رسیده حاکی از آن است که نیروهای امنیتی سر تا پا مسلح وابسته به دولت مالزی به یکی از حسینیه ها یورش برده و شماری از نمازگزارانِ شیعی مذهب را بدون هیچ جرمی بازداشت کردند، سپس وسائل موجود در حسینیه را تخریب و پاره ای از آن را مصادره کرده و زیان های مالی فراوانی بر جای گذاشتند.

نماینده ی این سازمان در مالزی ضمن تأیید این مطلب گفت: حسینیه ی یاد شده از برای برخی افراد تازه شیعه شده بوده و حدود پانزده تن از آنان بازداشت شده اند و بر پایه ی احکامی از پیش صادر شده که هیچ یک از معیارهای بی طرفی و حقوق بشر در آن رعایت و لحاظ نشده است، صرفاً به دلیل شیعه بودن شان برخی از آنان به حبس ابد محکوم شده اند.

از این رو سازمان دیدبان حقوق بشر شیعیان از نخست وزیر مالزی و دیگر افراد محوری در دولت مالزی می خواهد تا در سیاست های نژادپرستانه و تبعیض مذهبی خود تجدید نظر کرده، از تبعیت فراخوان های تکفیر یا برنامه های سیاسی که وحدت اسلامی را هدف گرفته اند خودداری کند.

۱۳۹۲/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...