نسخه چاپی

عراقچی: پذیرش پروتكل الحاقی روی میز است!

معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یك خبرگزاری ایتالیایی گفت پذیرش پروتكل الحاقی از طرف ایران روی میز است اما نه در حال حاضر.

به گزارش نما به نقل از فارس، عباس عراقچی، در مصاحبه با خبرگزاری «آی‌پی‌اس» گفت ایران برای اجرای پروتکل الحاقی در پایان توافق هسته‌ای دوجانبه آمادگی دارد.
وی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «پروتکل الحاقی بخشی از آخرین گام است. این گزینه روی میز است، اما نه در حال حاضر؛ بخشی از مرحله پایانی است.»
در صورت پذیرش این پروتکل، امکان بازرسی‌های جامع تری از تاسیسات هسته‌ای ایران برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم خواهد شد.
آقای عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا او امروز که دومین روز مذاکرات است و مذاکرات روز گذشته مثبت بوده انتظار پیشرفت در مذاکرات را دارد، گفت: «هر پیشرفتی به طرف مقابل بستگی دارد.»
وی افزود: «ما روز گذشته طرح پیشنهادی بسیار خوب، منطقی و متوازنی را ارائه دادیم. ما امروز منتظریم تا از 1+5 درباره طرح متقابل آنها، واکنششان و ارزیابی آنها از طرح پیشنهادی روز گذشته‌مان بشنویم.»
این مقام وزارت خارجه ایران تصریح کرد: «هنوز درباره اینکه آیا ما پیشرفتی داشته‌ایم زود است اما شاید امروز عصر بعد از اینکه نظرات آنها را شنیدیم، اگر همه چیز خوب پیش برود، بتوانیم به نتیجه برسیم.»
عراقچی ادامه داد: «من احساس خوبی دارم اما الان نمی‌توانم قضاوت کنم.» معاون وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای باید با مشخص کردن گامهای پایانی باشد، گفت: «ما به این اعتقاد داریم که همین الان به توافق برسیم؛ لازم است ما درباره هدف مشترک، گام آخر و گام اول به توافق برسیم.»
وی افزود: «اینکه تنها بر اساس گام‌های اول و بدون داشتن تصویر واضحی از آینده و مقصد مذاکرات تصمیم بگیریم، مفید نیست.»
عراقچی تأکید کرد: «بنابراین چیزی که خیلی مهم است این است که یک هدف عینی تعیین کنیم که هر دو طرف بر سر آن توافق کنند.»
این مقام وزارت خارجه تصریح کرد که ایران ممکن است با 1+5 به ژنو برگردد، اما اینکه دور بعدی مذاکرات در سطح وزرا برگزار شود را تأیید نکرد.
وی گفت: «این تفاهم وجود دارد که ما باید به زودی دیدار کنیم. اما درباره سطح آن هنوز تصمیم گرفته نشده است.»

۱۳۹۲/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...