نسخه چاپی

نیم میلیون كشته در عراق از ابتدای جنگ!

همزمان با اعلام نتایج یك مطالعه مبنی بر اینكه از زمان جنگ عراق در سال 2003 میلادی كه تحت رهبری آمریكا صورت گرفت، حدود نیم میلیون تن كشته شده‌اند، انفجار بمبی در جمع نمازگزاران در یك مسجد سنی 38 كشته و زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، پلیس عراق اعلام کرد، سه کودک، یک مامور پلیس و یک افسر ارتش در میان کشته‌شدگان این انفجار در شهر شمالی کرکوک هستند و 26 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
همزمان با خروج نمازگزاران از این مسجد به مناسبت آغاز عید قربان، این انفجار صورت گرفت.
مردم خشمگین و سوگوار عراق به افرادی که در این حمله دست داشته ناسزا گفته و فریاد زدند: خداوندا از این شیاطین انتقام بگیر.
یکی از نمازگزاران گفت: رویداد بسیار اسف‌باری است. شما می‌بینید که برادر، دوست یا اقوامتان بر روی زمین افتاده‌اند. حتی یک کافر نیز چنین کاری انجام نمی‌دهد.
چند ساعت پس از این انفجار مهلک، محققان دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و بغداد در مطالعه‌ای اعلام کردند: از زمان جنگ عراق در سال 2003 میلادی که تحت رهبری آمریکا صورت گرفت، حدود 500 هزار تن در این کشور کشته شده‌اند.
گروه "آمار اجساد عراق" مستقر در انگلیس بر اساس داده‌های رسانه‌ها، بیمارستان‌ها، سردخانه‌ها و اطلاعات رسمی و غیردولتی در گزارشی اعلام کرد که حدود 115 هزار تن در "درگیری‌های" عراق کشته شده‌اند که این آمار جدید بسیار بیشتر است.
این گزارش جدید که در آمریکا منتشر شده و با همکاری وزارت بهداشت عراق صورت گرفته نه تنها آمار کشته‌شدگان در درگیری‌ها بلکه آمار کشته‌شدگان مربوط به حملات اقدامات شبه نظامیان و درگیری‌های اجتماعی متعاقب آن را نیز در برمی‌گیرد.
امی هاگوپیان، محقق دانشگاه واشنگتن در امور سلامت عمومی گفت: فکر می‌کنم بسیار مهم است که مردم از پیامدهای جنگ بر سلامت عمومی و زندگی مردم مطلع شوند.

۱۳۹۲/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...