نسخه چاپی

امام كدام حمله مزدوران شاه را جنون آمیز دانست؟

عکس خبري -امام کدام حمله مزدوران شاه را جنون آميز دانست؟

ناگهان حدود 300 نفر از عوامل رژیم در لباس زاغه‏نشینان با در دست داشتن چوب و میله آهنی به مردم مسلمان كرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای 17 شهریور تهران كلیه مغازه‏ها را تعطیل كرده و در مسجد جامع كرمان اجتماع كردند. حمله كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ در روز 24 مهر 1357 ش حدود 20 هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای 17 شهریور تهران و اولین سالگرد شهادت آیت‏اللَّه مصطفی خمینی، کلیه مغازه‏ها را تعطیل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کردند. ناگهان حدود 300 نفر از عوامل رژیم در لباس زاغه‏نشینان معروف به کولی با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد حمله کردند و با میله و چوب به جان مردم افتاده و پس از ضرب و شتم، قسمتی از وسایل مسجد و ساختمان از جمله قرآن‏ها را سوزاندند. علاوه بر آن مغازه‏هایی را که تصویر امام را نصب کرده بودند، غارت نموده و آسیب فراوانی زدند.
هدف رژیم از ایجاد این بلوا، برهم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ایجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود. این حادثه موجب نفرت شدید مردم شد و امام خمینی(ره) در پیامی، این اعمال را نتیجه حمله‏های جنون‏آمیز دانستند.

۱۳۹۲/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...