نسخه چاپی

موضع سعودی‌ها درباره دعوت از روحانی

كنترل جمرات با ۱۲ هزار نیروی امنیتی، حضور دو هزار و ۴۰۰ فلسطینی در موسم حج با هزینه ملك عبدالله و موضع وزارت خارجه عربستان در خصوص خبر دعوت از روحانی برای ادای مناسك حج از جمله خبرهای مربوط به حج است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، برخی خبرهای حج به نقل از رسانه‌های عربستان به این شرح است:
عربستان: دعوت رسمی از رئیس جمهوری ایران برای حج ارسال نشده بود
الحیات نوشت: عربستان دعوت رسمی برای شرکت رئیس جمهوری ایران در موسم حج امسال ارسال نکرده بود.
یک منبع مسئول در وزارت خارجه سعودی گفت: آنچه درباره دعوت ملک عبدالله از رئیس جمهوری ایران گفته شده صحت ندارد.
این منبع افزود: عربستان هر سال شماری از رهبران کشورهای اسلامی علاقه مند به حج را بر اساس شرایط و ارتباطات‌شان دعوت می‌کند.
وی گفت: پادشاه سعودی امسال دعوت نامه رسمی برای سفر حج برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای ادای مناسک حج امسال نفرستاد.
یک میلیون و 350 هزار جلد قرآن کریم برای حجاج امسال
وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان از امروز 5 شنبه توزیع قرآن کریم به عنوان هدیه پادشاه عربستان برای تمام حجاجی که عربستان را ترک خواهند کرد، آغاز می‌کند.
این هدیه هر سال معمولا پس از پایان مناسک حج به حجاجی که عربستان را ترک می‌کنند اهدا می‌شود و قرآن هدیه شده به زبان‌های مختلف از جمله اردو، انگلیسی، ترکی، فرانسوی، تایلندی، اندونزیایی، چینی، روسی و آلمانی ترجمه شده است که هنگام خروج حجاج از خروجی‌های زمینی، هوایی و دریایی عربستان تقدیم حجاج خواهد شد.
12 هزار نیروی امنیتی و 420 دوربین برای کنترل جمرات
سعد الشهرانی معاون فرماندهی نیروهای ویژه و فرمانده تأسیسات جمرات اعلام کرد: نیروهای با تجربه کافی برای تعامل حرفه ای در اداره جمعیت‌های عظیم حجاج در جمرات حضور دارند.
وی اعلام کرد: نیروهای اضطراری ویژه حج از 12 هزار نفر تشکیل شده اند که طرحهای امنیتی متعددی را برای حفظ امنیت و سلامت حجاج بیت الله الحرام وضع کرده‌اند.
وی با اشاره به وجود 11 برج مسکونی در شرق جمرات از ساخت شش برج دیگر در حال حاضر و طرح ساخت یک برج در آینده خبر داد.
الشهرانی اعلام کرد: اتاق نظارت شبانه روزی به طور مستقیم با مرکز فرماندهی و کنترل مرتبط است و این اتاق حاوی 420 دوربین برای زیر نظر گرفتن حرکت حجاج در محل جمرات است.
دو هزار و 400 حاجی فلسطینی میهمان پادشاه عربستان
عکاظ نوشت: در موسم حج امسال، دو هزار و 400 فلسطینی به دعوت پادشاه عربستان به سرزمین وحی برای شرکت در مناسک حج مشرف شده‌اند که حضور این افراد در چارچوب برنامه میزبانی ملک عبدالله قرار دارد و هزار نفر از این تعداد، جزو خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی هستند.
شرکت نیم میلیون نفر در مراسم نماز عید قربان در مسجدالحرام
بیش از نیم میلیون نفر از مردم مکه و حجاج در مراسم نماز عید قربان در مسجدالحرام شرکت کردند.
شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز خطیب مسجدالحرام از دولت‌های اسلامی که به تمام قوانین صادره در خصوص کاهش تعداد حجاج امسال پایبند بودند، تشکر کرد.
امروز آخرین روز برای حجاج عجول
آن دسته از حجاج بیت الله الحرام که برای رفتن عجله دارند پس از ظهر روز پنجشنبه مشعر منا را ترک می‌کنند.

۱۳۹۲/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...