نسخه چاپی

اقدام غیرقانونی دولت در اجرا نكردن یك مصوبه

یك عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مرخصی زایمان مادران مصوبه مجلس است و از طریق قانونی نمی‌توانند آن را اجرا نكنند، مگر اینكه با بهانه‌هایی آن را اجرایی نكنند مانند بسیاری از قوانین كه مصوب شده اما اجرایی نشده است.

به گزارش نما، شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با فارس گفت: افزایش مرخصی زایمان مادران مصوبه مجلس بوده است و دولت نمی‌تواند آن را اجرا نکند و معاون رئیس جمهور در امور بانوان بهتر است با بررسی در کشورهای اروپایی ببینند که تمام کشورها در جهت افزایش جمعیت حرکت می‌کنند و تسهیلاتی را هم برای مادران باردار و شیرده در نظر می‌گیرند تا به سمت و سویی حرکت کنند تا تعداد فرزندان خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: ما به خاطر محدودیت منابع مالی نمی‌توانیم تسهیلاتی را در خدمت مادران شاغل قرار دهیم و مسئله افزایش مرخصی زایمان مادران تنها کاری است که تا الان در جهت افزایش جمعیت کشور انجام داده‌اند که آن هم هنوز اجرایی نشده است.
بیات تصریح کرد: به اعتقاد من اول بر روی طرح‌های تشویقی کشورهای دیگر مطالعاتی را انجام دهند و ببینند که در کشورهای دیگر چه تسهیلاتی در اختیار زنان شاغل قرار می‌گیرد و با بهانه اینکه افزایش مرخصی زایمان مادران در دراز مدت به ضرر مادران تمام می‌شود زنان ما استثمار نشوند.
وی خاطرنشان کرد: حتی می‌توانند با یک همه پرسی اینترنتی متوجه شوند که چند درصد از خانم‌های ما موافق افزایش مرخصی زایمان هستند و نباید عده‌ای محدود از طرف جمعیت خانم‌های کشور تصمیم گیری کنند.
این عضو فراکسیون زنان اظهار داشت: متأسفانه ما زنان را به اجتماع آوردیم اما برای آنها برنامه‌ای نداشتیم و به مسئولان توصیه می‌شود به جای اینکه افزایش مرخصی زایمان را با بهانه‌هایی اجرایی نکنند بهتر است برای خانم‌های تحصیلکرده اشتغالزایی کنند و این یکی از کارهای مهم مرکز امور زنان و خانواده است.
بیات ادامه داد: افزایش مرخصی زایمان مادران مصوبه مجلس و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و از طریق قانونی نمی‌توانند اجرایی کردن آن را زیر سؤال ببرند مگر اینکه با بهانه‌هایی آن را اجرایی نکنند مانند بسیاری از قوانین که مصوب شده اما اجرایی نشده است.

۱۳۹۲/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...