نسخه چاپی

اجنه از امت كدام پیامبر هستند؟

سطح درك این موجودات از انسان بسیار كمتر است، ولی تحركشان بیشتر است. در مورد این مسئله كه در میان آنها پیامبری وجود داشته باشد، خبری در دست نیست.

به گزارش نما به نقل از شبستان، ذهن پرسشگر انسان از بدو خلقت همواره درپی یافتن پاسخ سوالاتی بوده که در طول قرن ها توانسته مفهوم پیشرفت را برایش تحقق بخشد. در این میان سوالاتی وجود دارد که در میدان حس و تجربه نمی توان برای آنها پاسخی یافت سوالاتی درباره قیامت، مرگ و ماهیت آن و .... از این رو در ین نوشتار از لسان آیت الله جوادی آملی به برخی از این سوالات پاسخ داده می شود.
درباره مسئله جن کمی توضیح دهید.
جن ها هم مانند ما انسان ها مسلمان و کافر دارند. استاد ما مرحوم علامه طباطبایی از بعضی کسانی که با این مسائل مانوس بودند، نقل می کردند که یکی از جنیان گفته بود، در ما سنی وجود ندارد، زیرا هنوز بین ما کسانی حضور دارند که ماجرای غدیر را درک کرده و در آن صحنه حاضر بودند.
سطح درک این موجودات از انسان بسیار کمتر است، ولی تحرک شان بیشتر است. در مورد این مسئله که در میان آنها پیامبری وجود داشته باشد، خبری در دست نیست و آنها امت پیامبر خاتم (ص) هستند.
بسیاری از آنها در خدمت انسان اند و هراس از جن و جن زدگی کار درستی نیست. در میان آنها، مردان و زنان بزرگی حضور دارند ولی به مقام نبوت و امامت نمی رسند.
شیطان که خود آتش زا است، چگونه در جهنم خواهد سوخت؟
اصل خلقت شیطان از آتش است، اما عناصر دیگری هم در وجود او دخالت دارد، مانند انسان که اصل خلقت او از خاک است، ولی عناصر دیگری در وجودش به چشم می خورد. خاک نخست به صورت پوست و گوشت در آمده و سپس نیروی حساس و درک کننده به او اضافه شده که درد را احساس می کند.
وقتی سنگی به کلوخی برخورد می کند، نرم می شود، ولی چون درک ندارد، درد احساس نمی کند. در صورتی که آن هم خاک است.
شیطان نیز از آتش و نیروی ادراک کننده خلق شده است. با این نیرو اگر موثری در وجود شیطان اثر بگذارد، آن را درک و احساس نمب کند، در صورتی که آن هم از خاک است.
شیطان نیز از آتش و نیروی ادراک کنده خلق شده است. با این نیرو اگر موثری در وجود شیطان اثر بگذارد، آن را درک و احساس می کند، بنابراین خلقت شیطان از آتش است؛ ولی روح و قدرت درک موجب می شود که آتش جهنم او را بسوزاند.

۱۳۹۲/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...