نسخه چاپی

كشف و خنثی سازی توطئه ترور سیدحسن نصرالله در روز عید قربان

منابع آگاه لبنانی دیروز اعلام كردند توطئه ترور دبیر كل حزب الله لبنان روز گذشته در منطقه الضاحیه بیروت كشف و خنثی شد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عراق نيوز نوشت، به گفته منابع لبناني توطئه‌اي براي ترور سيد حسن نصرالله قرار بود روز عيد قربان در منطقه الضاحيه واقع در حومه شهر بيروت اجرا شود اما اين توطئه با هوشياري شهروندان و نيروهاي امنيتي اين کشور کشف و خنثي شد.
در همين ارتباط براساس اطلاعات امنيتي فاش شده در لبنان‌، در اين طرح يک دستگاه خودروي بمب گذاري شده در تقاطع المريجه - المعموره در بخش داخلي الضاحيه مستقر و آماده انفجار شده بود‌. پيش از اين اعلام شده بود سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان قرار است روز عيد قربان وارد اين منطقه شود و به مناسبت عيد سخنراني کند‌.
از سوي ديگر اخبار رسمي فاش شده در لبنان حاکي از آنست که تروريست‌ها مقادير بسيار زيادي مواد منفجره در اين خودرو جاسازي کرده و آن را شب عيد قربان در اين منطقه پر جمعيت که در آوريل گذشته نيز شاهد انفجار بزرگي بود و به کشته و زخمي شدن دهها تن انجاميد، مستقر کرده بودند‌.
منابع امنيتي تصريح کردند شماري از شهروندان لبناني عصر روز گذشته به اين خودرو ‌پارک شده مشکوک شدند و نيروهاي ارتش لبنان را از وجود آن مطلع کردند و پس از محاصره محل از سوي نيروهاي لبناني‌، نيروهاي ويژه خنثي سازي مواد منفجره اقدام به خنثي سازي مواد منفجره موجود در اين خودرو کردند‌.
به گفته منابع امنيتي لبناني دستکم يکصد کيلوگرم مواد منفجره در اين خودرو جاسازي شده بود و درصورتي که منفجر مي‌شد بخش‌هاي گسترده‌اي از مناطق اطراف را ويران مي‌کرد.

۱۳۹۲/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...