نسخه چاپی

سرپرست وزارت علوم در گفتگو با نما :

من به عنوان وزیر علوم به نمایندگان معرفی خواهم شد

عکس خبري -من به عنوان وزير علوم به نمايندگان معرفي خواهم شد

توفیقی گفت:تصمیم نهایی با رئیس جمهور است اما به نظر می رسد آنطور كه از شواهد و قرائن پیدا است من به عنوان وزیر علوم به نمایندگان معرفی خواهم شد.

به گزارش نما ،مواجهه ما با سرپرست وزارت علوم بهانه ای شد تا با چند سئوال حاشیه ای به سراغ او برویم ، بعد از انتخاب جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند او به دلایل مواضع خود در فتنه 88 ، شانس چندانی برای وزیر شدن نخواهد داشت اما خود او در گفتگو با نما از معرفی قطعی خود به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در هفته آینده خبر می دهد.
 
از زمانی که شما به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شدید عده ای معتقدند تغییر و تحولات در این وزارتخانه افزایش یافته تغییراتی که شاید خیلی هم با کار کارشناسی همراه نبوده نظر شما چیست ایا این موضوع صحت دارد؟
ما صرفا 2 تغییر در روسای دانشگاه ها داشتیم دانشگاه علامه و دانشگاه صنعتی اصفهان، در بخش مدیران و معاونین وزارت علوم هم ما صرفا 3تغییر داشتیم معاون پارلمانی معاون اداری مالی و معاون پژوهشی این وزارتخانه، در موارد مشابهه در دولتهای قبلی تغییرات در هفته های اول گسترده تر از این بوده ، من از دوستانی که اظهار نظر می کنند تقاضا دارم با اطلاعات کافی صحبت کنند .
برخی ها معتقدند برکناری اساتید در دانشگاه ها  آنطور که شما اعلام کردید با یک  رویه قانونی بوده و اخراج اساتید دردانشگاه ها و منع تدریس برای آنها در دولتهای  قبلی به این شکل که مطرح شده وجود نداشته نظر شما چیست؟
 
ما اعلام کرده ایم یکی از وظایف وزارت علوم در رسیدگی به شکایت ها است و اگر اعضای هیئت علمی ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها احساس می کنند حقی از آنها ضایع  شده در بحث بازنشستگی و ادامه تحصیل و موارد دیگر مراجعه کنند وازرتخانه علوم حتما پیگیری خواهد کرد، در فرایند رسیدگی اگر مشخص شود ضوابط و مقرارتی رعایت نشده ما تجدید نظر خواهیم کرد اما اگر تصمیم های گرفته شده در دوره های قبلی منطبق با قوانین بوده باشد آنها برای ما محترم خواهد بود و ما دیگر دخل و تصرفی نخواهیم کرد.
شما قطعا در هفته آینده آیا  به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهید شد؟
تصمیم نهایی با رئیس جمهور است اما به نظر می رسد آنطور که از شواهد و قرائن پیدا است من به عنوان وزیر علوم به نمایندگان معرفی خواهم شد.

۱۳۹۲/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...