نسخه چاپی

حمله تركیه به مواضع جبهه النصره و داعش در شمال سوریه

تركیه مدعی شد مواضع مخالفان مسلح وابسته به القاعده را در شمال سوریه هدف قرار داده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از بی‌بی‌سی نوشت، ارتش ترکیه اعلام کرد که مواضع مخالفان مسلح در شمال سوریه در نزدیک منطقه راهبردی اعزاز را هدف قرار داده است.
این خبر را برای اولین بار پایگاه خبری ستاد مشترک ارتش ترکیه منتشر کرد.
این درحالی است که مرزهای جنوبی ترکیه طی دو ماه گذشته با افزایش درگیری بین نیروهای جبهه النصره و داعش وابسته به القاعده با نیروهای ارتش آزاد، شاهد ناامنی گسترده بوده است به طوری دولت آنکارا وادار به بستن گذرگاه مرزی سلام در این منطقه شده است.
علاوه بر این عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز از ناامنی‌ها در جنوب این کشور ابراز نگرانی کرده بود و دو هفته بعد از این خبر دولت آنکارا از تصمیم خود برای ساخت دیواری به طور 9 کیلومتر در اطراف مرزهایش با سوریه خبر داد.
ارتش ترکیه پیش از این مسئولیت گلوله‌های سرگردانی که از سمت سوریه به جنوب این کشور اصابت می‌کرد را به دولت دمشق محول می‌کرد ولی برای اولین بار مخالفان مسلحی را که خودش حمایت می‌کند، مسئول تیراندازی‌ها به سوی ترکیه دانسته است.
ترکیه درحالی مواضع القاعده را در سوریه هدف قرار داده که خودش یکی از حامیان اصلی ورود تروریست‌ها به سوریه بود به طوری که حتی کشورهای غربی نیز از این رویکرد دولت رجب طیب اردوغان انتقاد کرده بودند.

۱۳۹۲/۰۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...