نسخه چاپی

مسئولان دولتی درباره مذاكرات ژنو شفاف‌سازی كنند

در قطعنامه راهپیمایان تهرانی آمده است؛ مسئولان دولتی لازم است نسبت به حقوق اساسی ملت مبنی بر آگاه بودن از معامله‌ای كه قرار است با غرب صورت بگیرد احترام گذاشته و رویكرد امنیتی و مخفی كاری با مردم را كنار بگذارند.

به گزارش نما به نقل از فارس نمازگزاران تهران و برخی شهرستان‌های کشور با نامگذاری این جمعه به «جمعه شفافیت و صداقت با مردم» راهپیمایی‌های پرشور و گسترده‌ای پس از نماز جمعه برگزار کردند.
در تهران نمازگزاران جمعه با تجمع گسترده در مقابل درب جنوبی دانشگاه تهران به سمت خیابان 16 آذر راهپیمایی کرده و شعارهایی نظیر «مطالبه ی ملت، شفافیت صداقت» « مذاکره بهانه است، فریب دشمنانه است»، «ما پیروان مکتب حسینیم، با آمریکا همچون پیر خمینیم» « اگر به مردم بشود اعتماد، منافع ملی نمیره بر باد» «به آمریکای شیاد نمی‌کنیم اعتماد»، «خوش بینی به آمریکا، خیانت است خیانت» «این است شعار ملت، شجاعت شجاعت» سر دادند.
راهپیمایان ضمن قرائت قطعنامه پایانی این راهپیمایی از دولتمردان و مسئولین پرونده هسته‌ای درخواست کردند ملت ایران را از محتوای بسته پیشنهادی به غرب و امتیازاتی که قرار است به طرف مقابل داده شود آگاه کرده و نسبت به شایعاتی که در مورد پذیرش پروتکل ننگین الحاقی مطرح شده شفاف‌سازی نمایند.
قطعنامه پایانی این راهپیمایی به این شرح است:
ما نمازگزاران جمعه تهران ضمن محکومیت اظهارات تحقیرآمیز مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تحریم‌های غرب ایران را مجبور به مذاکره کرده و همچنان از روی میز بودن همه گزینه ها علیه ملت ایران سخن می گویند اعلام می‌داریم:
1-مسئولین محترم دولتی لازم است نسبت به حقوق اساسی و اولیه ملت مبنی بر آگاه بودن از معامله‌ای که قرار است با غرب صورت بگیرد و امتیازاتی که قرار است از جانب ملت ایران داده شود احترام گذاشته و رویکرد امنیتی و مخفی کاری با مردم را کنار بگذارند و مردم را نامحرم نشمارند.
2-اظهار رضایت مقامات آمریکایی از مذاکرات ژنو بر ابهامات و سوالات ملت افزوده است به ویژه که از سوی اعضای تیم ایرانی نیز اعلام شده که به غیر از پرونده هسته‌ای آماده مذاکره بر سر سایر مسائل مورد علاقه طرفین (از جمله مسائل منطقه ای) نیز هستند، بر این اساس مسئولین محترم لازم است در اولین اقدام، شفافیت و صداقت با مردم را در دستور کار خود قرار داده و قبل از آنکه از نظرسنجی در باب اصول اساسی انقلاب اسلامی سخن بگویند، برای پذیرش «پروتکل استعماری الحاقی» به نظر مردم –که بارها از تریبون‌های مختلف اعلام شده است- مراجعه کنند.
3-نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی لازم است با نظارت دقیق و کامل بر روند و محتوای مذاکرات از هرگونه اهمال و کوتاهی در صیانت از منافع و حقوق ملت جلوگیری نمایند.
همچنین راهپیمایی‌های مشابهی در شهرهای دیگر کشور از جمله مشهد، شیراز، شاهرود، قم و … نیز برگزار شده است.

۱۳۹۲/۰۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...