نسخه چاپی

كلاهبرداری میلیاردی با پیامك عقد موقت

عامل انتشار پیامك های صیغه ۹۰ هزار تومانی مردان بسیاری را در استان های مختلف كشور سر كیسه كرد.

به گزارش نما به نقل از خبر جنوب، ماجرا از آن جا آغاز شد که این فرد نا شناس با ارسال پیامک هایی به شماره های «۰۹۱۲ - ۰۹۱۷ - ۰۹۱۴ و ۰۹۱۵» متنی با این مضمون برای مردان ارسال می کرد: «من حاضرم صیغه شما بشوم. فقط با ۹۰ هزار تومان، در صورت تمایل عدد هفت را به همین شماره sms کنید».
ظاهراً مردان طرفدار پر و پا قرص ازدواج موقت پس از دریافت این پیامک هر چه با شماره ارسال شده تماس می گرفتند بی نتیجه بود، تا این که چند روز پس از ارسال sms و اعلام موافقت خود، زنی با آن ها تماس می گرفت و عنوان می کرد که در صورتی که ۵۰ هزار تومان به حسابش واریز شود، حاضر است صیغه شود، او چنین عنوان می کرد که ۴۰ هزار تومان باقی مانده را هم بعد از ملاقات دریافت خواهد کرد.
این مردان ساده لوح هم پس از این که این زن با آن ها سر گفت و گوی تلفنی را باز می کرد، ۵۰ هزار تومان را به حسابش واریز می کردند، اما دیگر هیچ خبری از او نمی شد و مردان فریب خورده مستأصل و درمانده نمی دانستند که این کلاهبرداری را چگونه در مراجع قضائی مطرح کنند.
اما این پرونده زمانی در دستگاه قضائی گشوده شد که گویا تعدادی از این مردان در شهرستان آباده دل به دریا زده و تصمیم به شکایت از این فرد کلاهبردار گرفتند.
با طرح شکایت مالباختگان و ردیابی تلفن فرد کلاهبردار مشخص شد که او از شمال کشور نقشه این کلاهبرداری را طراحی و در فارس، آذربایجان غربی،‌ تهران، استان مرکزی، همدان، قم، یزد و کرمان اجرا کرده است.
در ادامه رسیدگی به این پرونده طی یک عملیات مشترک توسط نیروهای امنیتی سپاه آباده و اراک دو عامل اصلی انتشار این پیامک ها دستگیر شدند، تحقیقات مشخص کرد که این کلاهبرداران با افتتاح یک حساب بانکی در اراک اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از مردان مایل به عقد موقت می کردند. اما مورد جالب این پرونده آن بود که فرد کلاهبردار یک مرد بوده و با ضبط صدای یک زن این نقشه را طراحی کرده است. از متهم اصلی این پرونده ۴۰۰ سیم کارت به همراه یک دفترچه ۴۰۰ برگی که در آن شماره تلفن های مختلفی برای ارسال پیامک یادداشت شده بود، کشف شد.
ادامه تحقیقات حاکی از آن بود که این کلاهبردار از طریق شبکه پیام رسان پیامک های خود را ارسال می کرده است.
آن گونه که بازپرس پرونده می گوید با توجه به این که سیم کارت این متهم برای کشف زوایای مختلف این پرونده همچنان روشن است، در طول چهار ساعت به طور متوسط ۸۰۰ پیامک از استان های مختلف کشور برای او ارسال می شود که محتوای این پیام ها این است: «چرا پاسخ نمی دهی»؟، «پول به حسابت واریز شد»، «من راضی هستم».

۱۳۹۲/۰۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...