نسخه چاپی

قهرمان رويينگ ايران در گفت و گو با نما:

بعد از المپیك با حاشیه های زیادی روبه‌رو بودم

عکس خبري -بعد از المپيك با حاشيه هاي زيادي روبه‌رو بودم

محسن شادی گفت:مشكلات حاشیه‌ای را فدراسیون و كمیته‌ها ایجاد می‌كنند وگرنه من مشكل حاشیه‌ای ندارم. من با مدال از مسابقات آسیایی برگشتم ولی باز هم برخی آقایان به كارهای حاشیه‌ای‌ خود ادامه می‌دهند.

به گزارش نما ،محسن شادی از جمله ورزشکارانی است که گم نام است اما نامدار. ستاره ای که می درخشد اما به دلیل آنکه در قایقرانی فعالیت می کند زیاد به چشم نمی آید، او اولین ورزشکار ایرانی بود که توانست کسب سهمیه المپیک در رشته رویینگ قایقرانی گرفت. او که تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیایی گوانگجو در سبک وزن پارو می‌زد قهرمانی‌های مختلفی در آسیا و جهان با پیراهن تیم ملی کسب کرد، بعد از المپیک و 26 شدن او در المپیک لندن، شادی کاملا در حاشیه و کش مکش بود، با تمام سرپرست های کمیته هایی که در رویینگ در این مدت روی کار آمدن و خیلی های دیگر. کار به جایی رسید که او بدون تمرین مداوم به مسابقات قهرمانی آسیا رفت و از قضا در سنگین وزن توانست مدال نقره آسیایی بگیرد. در کل شاید این یک سال گذشته بدترین روزهای زندگی ورزشی محسن شادی بود، با این ورزشکار مدال آور و غیور خطه ارومیه گفتگویی داشتیم که از نظر شما خوانندگان می گذرد:


گفتگو : علیرضا حاجی میرزابابا


گویا حاشیه ها و مشکلات شما پایانی ندارد و هر روز یک موضوع جدید به وجود می آید؟


مشکلات حاشیه‌ای را فدراسیون و کمیته‌ها ایجاد می‌کنند وگرنه من مشکل حاشیه‌ای ندارم. من با مدال از مسابقات آسیایی برگشتم ولی باز هم برخی آقایان به کارهای حاشیه‌ای‌ خود ادامه می‌دهند و دست از جنگ و دعوا برنمی‌دارند.


 


این آقایانی که می گویی چگونه این حاشیه ها را ایجاد می کنند؟


 متأسفانه به طور مرتب ضد من مصاحبه می‌کنند و نمی‌دانم تا کی می‌خواهند به این کار خود ادامه دهند.


 


دلیل این موضوع را چه می‌دانی؟


خودم هم دلیل این موضوع را نمی دانم، من شبانه‌روز تمرین می‌کنم؛ اما آنان هر موقع حوصلشان سر می‌رود مصاحبه حاشیه‌ای می‌کنند. اگر آقایان کاری جز مصاحبه کردن ندارند من حاضرم به آنان کار بدهم شاید آن وقت از صحبت کردن ضد من  دست بر دارند.


 


 از این مصاحبه ها و جنجال‌ها علیه شما چه قصد و نیتی دارند؟


نمی‌دانم نیت آقایان چیست. وقتی من سه ماه دور از خانه در حال تمرین هستم و بعد از آن از مسابقات آسیایی دست پر به ایران بر می‌گردم چه دلیلی دارد باز هم رییس کمیته روئینگ فدراسیون ضد من مصاحبه می‌کند.  من 3 ماه در چین دور از خانواده برای کشورم تلاش کردم.


 


حال نام یکی از این آقایان را به ما بگو؟


اولین نفر عباس شادمان سرپرست کمیته روئینگ فدراسیون بود.


 


یکی از کارهایی که آقای شادمان علیه تو انجام داد چه بود؟


ایشان از همان ابتدا با من مشکل داشت. قولهای مختلفی به من می دادند و عمل نمی کردند و این قول‌ها در هر موردی بود از
پاداش ها گرفته تا تقدیرها و ... بعد از مسابقات و در نزدیکی مراسم ها زنگ می زدند که پاداش ها کم شده و به دیگران اضافه شده و در آخر من می دیدم که به پاداش کسی اضافه نشده است و همه جا علیه من مصاحبه می کرد که شادی حاشیه دارد.


 


این حاشیه ها روی کیفیت کار و بعد فنی تو بعد از المپیک تاثیر نگذاشت؟


بدون شک بی تاثیر نیست ، متأسفانه بعد از بازی‌های المپیک خیلی زیاد با مسائل حاشیه‌ای روبه‌رو بودم و  با این همه مشکلات کسی فکر نمی‌کرد در مسابقات آسیایی مدال بگیرم. اختلاف با فدراسیون، کمیته‌ها و مربیان باعث شده بود از لحاظ روحی ضعیف شوم و نتوانم در تمرینات شرکت کنم که خوشبختانه در آخر آقای دنیا مالی  به دادم رسید


 


اما با وجود تمام این حاشیه های بعد از المپیک توانستی با مدال نقره از مسابقات آسیایی به ایران بازگردی ؟


در این مسابقات 26 کشور و 276 ورزشکار در رشته های مختلف شرکت کرده بودند و من هم با حمایت‌های آقای دنیا مالی که تمام هزینه‌های اردوهای چین را تقبل کرده بود تا زیر نظر مربی چینی تمرین کنم و البته با نظر ابراهیمی سرپرست فدراسیون در این مسابقات شرکت کردم و توانستم در سنگین‌وزن نایب قهرمان آسیا شوم.


 


پس از تغییر سبکی که از سبک وزن به سنگین وزن دادی کار برایت سخت تر شد، در آسیا از همین حریف هندی که به آن نرسیدی خیلی از نظر جثه و هیکل از او کم داری؟


بله در سنگین وزن کار دشوار است. شما هندی را می‌بینید چقدر بزرگ است. بدن چینی دو برابر بدن من است. آنها خیلی قوی هستند. با این حال شرایط من خیلی بهتر بود. قایقران هندی با مربی آمریکایی کار کرد و من ۶۰ روز خودم تمرین کردم. شرایط آماده سازی آنها بسیار خوب است. با این حال نقره هم مدال بدی نیست و ان‌شاءالله تمام کسانی که از من حمایت کردند راضی باشند. من هیچ وقت حامیان را فراموش نمی‌کنم که همیشه دلگرمی خوبی برای من بودند و اجازه ندادند حتی یک روزی قایقرانی را کنار بگذارم. خدا را شکر و از همه آنها ممنونم.


 


آیا عنوان نایب قهرمانی شادی را راضی کرده است؟


با توجه به وضع بدی که داشتم از این نایب‌قهرمانی خیلی راضی هستم. بعد از مسابقات المپیک مشکلاتی زیادی برای من به وجود آمد، حتی از مسابقات تیم ملی کنار کشیدم و در یک مدت کم خودم را برای شرکت در این رقابت‌ها آماده کردم.


 


دلیل اینکه از نایب قهرمانی راضی هستی چیست؟


در مسابقات آسیایی تمامی کشورهای قدرتمند همه دنبال مدال بودند و در این بین من توانستم عنوان دومی را به دست بیاورم. البته قبول دارم همگی از من انتظار مدال طلا داشتند اما بدانید من دو، سه سال است به سنگین وزن آمدم، همچنین قایقرانان کشورهای مختلف نزدیک به 2 سال برای مسابقات آسیایی تمرین می‌کنند اما من با تمرین شصت هفتاد روزه توانستم مدال نقره بگیرم.


 


یعنی اگر حاشیه ای نداشتی و فکر و ذهن خود را معطوف تمرینات می کردی میتوانستی طلا بگیری؟


به طور حتم اگر بعد از المپیک حتی از ابتدای امسال تمریناتم را پیگیری می‌کردم می‌توانستم با فاصله زیاد از رقیبانم عنوان نخست را به دست بیاورم؛ یعنی همان اتفاقی که سال‌های پیش هم می‌افتاد.


 


برنامه‌ات برای آینده چیست؟


باید ببینم فدراسیون چه برنامه‌ای برایم دارد اما تمریناتم را ادامه می‌دهم و مهم‌ترین برنامه‌ام بازی‌های آسیایی کره جنوبی در سال آینده است. البته برای موفقیت در این مسابقات نیاز است با صد درصد آمادگی حاضر شوم نه با دو سه  ماه تمرین.


 


چطور؟


مسابقات آسیایی دیگر قضیه‌اش فرق می‌کند. الان هم با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما بیشتر تمرینات قدرتی و بدن‌سازی خواهد بود تا نزدیک عید پاروزنی را زیر نظر مربیان که امیدوارم خارجی باشند شروع کنیم. تقریباً  ورزشکاران همه رشته‌های قایقرانی در زمستان کارهای قدرتی انجام می‌دهند.

۱۳۹۲/۰۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...