نسخه چاپی

از سوي مركز پژوهش‌ها صورت گرفت؛

بررسی ابعاد و پیامدهای حمله نظامی آمریكا و متحدان غربی – عربی به سوریه

مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جریان اوج‌گیری احتمال حمله نظامی آمریكا و متحدان غربی – عربی به سوریه، طی گزارشی ابعاد و پیامدهای این حمله را بررسی كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز با بیان این مطلب که حمله {احتمالی}به سوریه در راستای جبران شکست و ناکامی جبهه حامیان مخالفان در این کشور است افزود: این حمله هر چند محدود تعریف شده است اما با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه‌ای می‌تواند به سرعت گسترش پیدا کند.

این گزارش می افزاید: همان گونه که رهبر انقلاب در اظهارات اخیر خود در دیدار با اعضای هیئت دولت تاکید کردند؛ « اگر چنین اقدامی انجام شود، امریکایی‌ها قطعا همانند دخالت در عراق و افغانستان ، ضرر خواهند کرد؛ دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و خارجی در یک کشور، نتیجه‌ای جز آتش افروزی نخواهد داشت و نفرت ملت‌ها از آنها را نیز افزایش خواهد داد. این آتش افروزی همچون جرقه‌ای در انبار باروت است که ابعاد و پیامدهای آن نامشخص خواهد بود». از این رو مجلس و دولت باید در اقدامی هماهنگ در همه سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای از وقوع چنین اقدام خطرناکی جلوگیری کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سوریه به عنوان عضو برجسته محور مقاومت، در طول دو سال گذشته علیرغم همه فشارها توانسته انسجام سیاسی و حتی نظامی خود را حفظ کند و پیروزی دولت و ملت این کشور در جنگی تحمیلی می‌تواند موقعیت محور مقاومت را بیش از پیش تقویت کند، از این رو سزاوار است که متحدان این کشور در محور مقاومت به خصوص ایران و همچنین متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور مانند روسیه و چین با حمایت‌های آشکار خود در ابتدا مانع از حمله نظامی به این کشور شوند و در صورت حمله نیز در کنار این کشور باشند.

۱۳۹۲/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...