نسخه چاپی

علت مسدود شدن سامانه تسهیلات‌ازدواج

مدیر كل اعتبارات بانك مركزی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همانند گذشته از سوی بانك های عامل ، ملی ، صادرات و ملت از محل مانده منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز و با توجه به تعداد متقاضی در صف در حال اقدام بوده و هم اكنون سامانه برای این بانك ها فعال است.

به گزارش نما، محمدرضا قرباني در گفت و گو با ايرنا در پاسخ به پرسشي در مورد مشكلات ايجاد شده در روند پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اظهار كرد: در زمان حاضر به دليل عملكرد صد درصدي منابع قرض الحسنه به مصارف قرض الحسنه در بانك هاي سپه، مسكن، رفاه كارگران، تجارت، كشاورزي، پست بانك، قرض الحسنه مهر ايران و همچنين اتمام بودجه تخصيصي از سوي صندوق مهرامام رضا (ع) جهت ازدواج، سامانه مربوطه جهت ثبت نام متقاضيان براي بانك هاي مزبور و صندوق موصوف مسدود است .

وي توضيح داد: بانك هاي ياد شده مي توانند صرفاً با توجه به وصول اقساط تسهيلات اعطايي قبلي، نسبت به پرداخت تسهيلات به افراد ثبت نام شده قبلي اقدام نمايند

مديركل اعتبارات بانك مركزي تصريح كرد: جهت افزايش تعداد بانك هاي عامل اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج،اداره اعتبارات با پيگيري هاي متعدد در تلاش براي اتصال برخي بانك هاي خصوصي به سامانه ازدواج است .

وي ادامه داد: هرگونه تغيير در روند و يا نحوه اعطاي تسهيلات مذكور، جهت اطلاع رساني به عموم در اختيار آن اداره قرار خواهد گرفت.

به گفته مدير كل اعتبارات بانك مركزي ، از ابتداي سال ۱۳۹۱ تا تاريخ ۳۱ شهريور ماه همان سال و در مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۲، به ترتيب تعداد ۵۵۰ هزار و ۴۵۲ نفر و ۴۵۲ هزار و ۲۷۰ نفر از متقاضيان ثبت نام كننده موفق به دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج شده اند.

** تسهيلات بانك مسكن

قرباني در مورد آمار تسهيلات اعطايي بانك مسكن نيز اظهار داشت: بانك مسكن به عنوان تنها بانك عامل طرح مسكن مهر از ابتداي طرح تا تاريخ ۳۱ شهريور ماه ۹۲ در مجموع به ميزان ۴۷۰ هزار و ۶۳۸ ميليارد ريال قرارداد تسهيلاتي منعقد نموده و در حال پرداخت قراردادهاي منعقده است .

وي ادامه داد: درخواست افزايش سقف فردي تسهيلات صندوق پس‌انداز بانك مسكن (خريد- ساخت) از سوي بخش كارشناسي بانك مركزي در حال بررسي است.

** تسهيلات بافت فرسوده

مديركل اعتبارات بانك مركزي گفت: همچنين در زمينه تسهيلات بافت فرسوده نيز حسب مفاد بند (۲) مصوبه شماره ۴۷۰۶۰/ت۴۹۱۷۵ن مورخ ۳۰ ارديبهشت ماه ۹۲ ، اعطاي تسهيلات مسكن بافت هاي فرسوده به ميزان ۲۰۰‌هزار فقره تسهيلات جديد احياي بافت‌هاي فرسوده شهري در سال ۱۳۹۲ با سقف فردي ۳۰۰ ميليون ريال و با رعايت مفاد سياست هاي پولي، اعتباري و نظارتي نظام بانكي كشور به بانك هاي عامل مربوطه ابلاغ شده كه بانك هاي عامل با توجه به منابع و مصارف بانك، نسبت به اعطاي سهميه هاي ابلاغي در چارچوب ضوابط بانكي اقدام مي كنند.

۱۳۹۲/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...