نسخه چاپی

معرفی ۲۰ دانشمند برتر ایرانی در علوم كشاورزی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با معرفی ۱۰ دانشمند برتر ایرانی در رشته علوم كشاورزی گفت: مقالات تحقیقاتی این گروه در ۱۰۷ مجله معتبر كشور مصوب كمیسیون نشریات معتبر وزارت علوم، چاپ و منتشر می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: دانشمندان برتر رشته علوم کشاورزی شامل آن دسته از دانشمندان کشور است که مقالات تحقیقاتی خود را در ۱۰۷ مجله معتبر کشور مصوب کمیسیون نشریات معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چاپ و منتشر می کنند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: بر اساس تحلیل های استنادی صورت گرفته دکتر مهدی نصیری محلاتی اولین دانشمند برتر علوم کشاورزی در ISC است. این شخصیت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد به تدریس و تحقیق اشتغال دارد. رتبه های دوم، سوم، چهارم و پنجم را دکتر محمدرضا بی همتا از دانشگاه تهران، دکتر علیرضا کوچکی از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد جعفری از دانشگاه تهران و دکتر حسین ارزانی از دانشگاه تهران در اختیار دارند.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: دکتر حسین آذرنیوند و دکتر حسن احمدی موفق به کسب رتبه های ششم و هفتم از دانشگاه تهران شده اند. دکتر محمد جعفر ملکوتی با کسب رتبه ۸ افتخار بزرگی را برای دانشگاه تربیت مدرس به ارمغان آورده است. رتبه نهم به دکتر محمد مقدم از دانشگاه تبریز تعلق دارد. مجددا، دکتر علی نیکخواه و دکتر عبدالمجید لیاقت از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برجسته دانشگاه تهران رتبه های ۱۰ و ۱۱ را از آن خود کرده اند. رتبه های ۱۲، ۱۳، و ۱۴ به ترتیب به دکتر محمد حسن راشد محصل (دانشگاه فردوسی مشهد)، دکتر افشین سلطانی (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان) و دکتر پرویز رضوانی مقدم (دانشگاه فردوسی مشهد) تعلق دارد.

وی ادامه داد: دکتر بهمن یزدی صمدی و دکتر محمدرضا نقوی با کسب رتبه های ۱۵و ۱۶ وابسته به دانشگاه تهران، دکتر احمد نظامی با کسب رتبه ۱۷ از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر داریوش مظاهری با رتبه ۱۸ از دانشگاه تهران و دکتر عزیزالله علیزاده و دکتر محمد کافی به ترتیب با رتبه های ۱۹ و ۲۰ از دانشگاه های تربیت مدرس و فردوسی مشهد بر اساس معیارهای ISC، برجسته ترین دانشمندان علوم کشاورزی شناخته شده اند.

مهراد گفت: از مجموع تعداد بیشماری از دانشگاه های کشور که از گذشته به تاسیس رشته کشاورزی به صورت دانشکده یا گروه علوم کشاورزی اقدام کرده اند، در بین ۲۰ دانشگاه معرفی شده تنها ۶ دانشگاه در تولید علم در رشته کشاورزی بیش از سایر دانشگاه ها سهم داشته اند. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران با ۱۰ دانشمند، دانشگاه فردوسی مشهد با ۶ دانشمند، دانشگاه تربیت مدرس با دو دانشمند و دانشگاه های تبریز و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هر کدام با یک دانشمند نسبت به سایر دانشگاه ها برجسته تر هستند.

سرپرست ISC گفت: معرفی دانشمندان برتر ISC در رشته علوم کشاورزی تنها مربوط به بخش فارسی مطالعات دانشمندان در دانشگاه های کشور است و مطالعات دانشمندان کشور به زبان انگلیسی و نشریات معتبر بین المللی در این معرفی مورد توجه نبوده است.

۱۳۹۲/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...