نسخه چاپی

انتقال اورانیوم 20 درصدی به جزیره كیش !

یدیعوت احرنوت: برخی كشورهای عربی به دنبال مواضع متزلزل واشنگتن در قبال موضوعات مشترك و احتمال نزدیكی به تهران در حال جایگزینی اسرائیل به جای آمریكا هستند.

به گزارش نما، روزنامه" الدیار" لبنان به تحلیلی از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرنوت" اشاره کرد که تحت عنوان "فریب خود" به سیاست جدید "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران پرداخته است.



بنا بر این گزارش، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرنوت می نویسد: باراک اوباما در حال فریب خود است چرا که اکنون تلاش می کند از هرگونه رویارویی مستقیم با ایران فرار کند و این امر را برای حداقل سه تا چهار سال آینده که دوره رئیس جمهوری خود را به پایان رسانده باشد موکول کند.



این منابع اوباما را به پیروی از سیاست "کوتاه آمدن و خودفریبی" در قبال جمهوری اسلامی ایران متهم می کنند.



این روزنامه در ادامه آورده است: اوباما دست به هر کاری می زند که از اقدام نظامی علیه ایران پرهیز کند و مذاکرات ایرانی- آمریکایی را اینگونه توصیف کرده که "آمریکایی ها به دنبال خرید یک فرش ایرانی هستند و ایرانی ها تلاش می کنند آن را به آمریکایی ها بفروشند".





یدیعوت احرنوت در بخشی دیگر از تحلیل خود به نگرانی کشورهای عربی از نزدیکی ایران و آمریکا اشاره می کند و می نویسد: وقتی که نتانیاهو در کنیست می گوید برخی از کشورهای عربی دریافته اند که اسرائیل دشمنشان نیست اشاره به روابط سری جدید پیش آمده بین این کشورها و اسرائیل علیه ایران دارد.



به نوشته این روزنامه، برخی کشورهای عربی به دنبال مواضع متزلزل واشنگتن در قبال موضوعات مشترک و احتمال نزدیکی به تهران در حال جایگزینی اسرائیل به جای آمریکا هستند.



اما این روزنامه در پایان به گفته یک مقام مسئول صهیونیستی اشاره می کند که گفته است: بی شک بین ایران و آمریکا معامله ای در حال شکل گرفتن است و خمیر مایه این معامله در حال آمده شدن است و در نهایت روی میزمذاکره رو خواهد شد و نتیجه چیزی است که اسرائیل از آن وحشت دارد.





به گفته این مسئول صهیونیستی: عقب نشینی اوباما از رویارویی با ایران همانطور رخ داد که از دخالت نظامی در موضوع سوریه فرار کرد، امروز او همین کار را در موضوع ایران تکرار می کند و به همه چیز به غیر از اقدام نظامی علیه ایران چنگ می زند تا این کار را به گردن رئیس جمهور آینده آمریکا بیندازد.



اما این روزنامه به نقل از منابع خود مدعی شد که ایران نیز در مقابل باید کاری بکند و ممکن است برای جلب اعتماد غرب پیشنهادهای مهمی نیز بدهد به طور مثال می تواند بخشی از اورانیوم 20 درصد غنی شده خود را در قبال رفع تحریم نفتی و بانکی به "جزیره کیش" در خلیج [فارس] انتقال دهد.



به نظر می سد طرح انتقال اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد به جزیره ای که رسانه صهیونیستی با ذکر نام "کیش" به آن اشاره کرده است، شاید بتواند خواسته های غرب و اسرائیل را در قبال برنامه هسته ای ایران و اطلاع از جزئیات فعالیت های ایران که محرمانه بودن بخشی از آن این فعالیت است را تامین کند، چراکه به برداشت رژیم صهیونیستی و غرب "جزیره کیش" با قرار گرفتن در دریا و آب های خلیج فارس اگرچه متعلق به ایران ولی محدود به خاک یکپارچه سرزمین ایران نیست و برای غرب قابل دسترس تر می باشد.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...