نسخه چاپی

استقبال باشكوه از زائران لبنانی پس از آزادی در بیروت

عکس خبري -استقبال باشکوه از زائران لبناني پس از آزادي در بيروت

نه زائر لبنانی شیعه كه در سوریه به گروگان گرفته شده بودند پس از آزادی از تركیه وارد شهر بیروت پایتخت لبنان شدند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، این نه زائر لبنانی در ماه می دو هزار و دوازده و در حین بازگشت از سفر زیارتی ایران در خاک سوریه به گروگان گرفته شدند و به مدت یکسال و نیم در اسارت شورشیان سوری قرار داشتند.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد با بازگشت لبنانی های آزاد شده به خاک لبنان جشن های پرشکوهی در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد.



شماری از مقامات رسمی لبنان برای استقبال از این نه تن در باند فرودگاه بین المللی بیروت حاضر شدند. تعدادی از وزرای کابینه لبنان ازجمله مروان شربل وزیر کشور ، عدنان منصور وزیر امور خارجه و علی حسن خلیل وزیر بهداشت ، تعدادی از نمایندگان پارلمان ، برخی از شخصیتهای مذهبی مسلمان و مسیحی و خانواده لبنانی های آزاد شده در مراسم استقبال حضور یافته بودند. عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی لبنان از قطر، ترکیه و بشار اسد که در جریان آزادی این افراد نقش ایفا کردند تشکر کرد.


نه لبنانی آزاد شده در میان استقبال پر شور مردم و مسئولین به آغوش خانواده های خود بازگشتند.


عباس ابراهیم گفت: ما این پیروزی را نه تنها به خانواده این افراد بلکه به کل لبنان تبریک می گویم. وی گفت فرایند مذاکرات برای آزادی این افراد بسیار سخت بود اما با اراده محکم همه کارها آسان می شود.


عباس شعیب یکی از لبنانی های آزاد شده گفت: اوضاع ناگوار ما در زمان اسارت بسیار فراتر از تصور شماست. جان ما فدای عمامه سید حسن نصرالله. همه جهان بداند که هم اکنون جنگ علیه شیعه است اگر دست مخالفان سوری به بیروت برسد زنان ما را اسیر کرده و مردان ما را به قتل می رسانند. ما طی این مدت که با آنها زندگی کردیم به خوبی این مطلب را درک کردیم.


یکی دیگر از لبنانی های آزاد شده گفت: ما به اینکه اسیر شده بودیم افتخار می کنیم اما ما مظلوم بودیم زیرا صرفاً رهگذر بودیم. ما به قصد سفر زیارتی رفته بودیم و در حال عبور از آن منطقه بودیم.


بنابر گفته مسئولان تاخیر در پرواز ما یک امر لجستیک بود.


یوسف مجید از زائران آزاد شده در فرودگاه بیروت گفت: من نمی توانم پس از یک سال و نیم اسارت ، احساساتم را توصیف کنم.

یک نماینده ی پارلمان لبنان گفت : کشورهای زیادی از جمله ایران در آزادی 9 زائر شیعه لبنانی در سوریه نقش داشتند.

شبکه ی تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: لبنان بی صبرانه منتظر ورود 9 زائر شیعی است که شورشیان سوری آنها را آزاد کردند. پس از آنکه این زائران به مقامات ترکیه تحویل داده شده بودند، اکنون در خاک ترکیه بسر می برند.

مریم صالح خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی زنده از بیروت گفت: مردم در بیروت منتظرند تا این نه زائر شیعی به کشورشان بازگردند. این افراد به مدت بیش از یکسال و نیم در سوریه در گروگان شورشیان بودند.آنها درحالی که از یک سفر زیارتی به ایران و سوریه بازمی گشتند ربوده شدند. امروز نه تنها اعضای خانوادههای ربوده شدگان بلکه مقامات لبنانی منتظر بازگشت این افراد هستند.




خبرنگار پرس تی وی در ادامه با یکی از نمایندگان پارلمان لبنان گفتگو کرد. دکتر بلال فرحت از اعضای جناح حزب الله در پارلمان لبنان گفت: این پایان شاد را به همه تبریک می گویم. قطعا ما از همه ی تلاش ها برای آزادی این افراد قدردانی می کنیم. افراد زیادی در آزادی گروگان ها دخیل بودند که شاید ما حتی نامشان را هم ندانیم.


وی افزود: کشورهای بسیار زیادی نقش آفرینی کردند که حتی از ایران شروع شد ، از روسیه و دیگر کشورها هم بود. حتی در لبنان هم تلاشهایی صورت گرفت. قطر هم تلاش کرد. فلسطینی ها هم نقش داشتند. پس آزادی این افراد نشانه ای است که می گوید باید همه ی نبردها را محدود کرد و به دنبال حل کردن همه ی این مشکلات بود تا خونریزی پایان یابد.


این نماینده ی پارلمان لبنان گفت: ما هرگز اعتقاد نداشتیم که آنچه در سوریه رخ می دهد یک موضوع داخلی بوده باشد بلکه موضوع فراتر از مسئله ی مربوط به یک کشور است. ما معتقدیم و امیدواریم که خونریزی در سوریه پایان یابد.


۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...