نسخه چاپی

اشرف بروجردی: محرمانه بودن مذاكرات ایران و 1+5 در شرایط فعلی مناسب است

عکس خبري -اشرف بروجردي: محرمانه بودن مذاکرات ايران و 1+5 در شرايط فعلي مناسب است

یك عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با حمایت از محرمانه بودن محتوای مذاكرات ایران و 1+5 گفت: قطعاً محتوای این مذاكرات تا پایان محرمانه نخواهد ماند و مردم از آن اطلاع پیدا می‌كنند، چراكه مردم نامحرم نیستند، ولی در مقطع فعلی مناسب است كه این مذاكرات محرمانه باشد.

به گزارش نما اشرف بروجرد در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه "در حال حاضر تیم جدید مذاکره‌کننده ایران در مذاکره با گروه 1+5 در ابتدای راه است و تا حصول نتیجه فاصله وجود دارد"، افزود: برای رسیدن به نتیجه و اینکه گمانه‌زنی‌ها تأثیر منفی بر روند مذاکرات نگذارد، مناسب است که در مقطع فعلی محرمانه بماند تا کسانی که می‌خواهند تصمیمات قطعی بگیرند، بدون اعمال فشار و مسائلی که ممکن است در روند طبیعی مذاکرات اخلال ایجاد کند تصمیم‌گیری و عمل کنند.

وی با بیان اینکه "قطعاً از نظر تیم مذاکره‌کننده، مردم نامحرم نیستند و مسئولان در ظرف زمانی مناسب مردم را در جریان محتوای مذاکرات قرار خواهند داد"، گفت: ما به تیم مذاکره‌کننده و دولتمردانمان اعتماد داریم، چراکه اگر این اعتماد وجود نداشته باشد آنها نمی‌توانند به نتیجه مثبت برسند. اعتماد و حمایت جامعه از آنها می‌تواند ظرفیت تصمیم‌گیری آنها را افزایش دهد.

بروجردی اضافه کرد: متأسفانه در همه جوامع از جمله ایران، افراطیونی هستند که مایلند آب گل‌آلود باقی بماند تا از این طریق به اهداف خود برسند و در حال حاضر نیز با مطرح کردن مسائلی از این دست که چرا مذاکرات محرمانه است و همچنین ایجاد شبهاتی در این زمینه، درصدد هستند که آب را گل‌آلود کنند.

وی با بیان اینکه "محرمانه بودن محتوای مذاکرات به این معنا نیست که مقامات عالیرتبه نظام از جمله رهبری از محتوای این مذاکرات آگاه نیستند"، گفت: مقام معظم رهبری است که سیاست‌های کلی نظام را ترسیم می‌کند و اقداماتی که انجام می‌شود با تائید و هماهنگی ایشان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در مورد اینکه اعلام شد برای اولین‌بار مسائل فنی در جریان مذاکرات ایران و 1+5 مطرح شده است، اظهار کرد: مطرح شدن مسائل فنی می‌تواند زمینه‌ساز اعتمادسازی هرچه بیشتر و حل مسائل سیاسی این پرونده باشد.

بروجردی ادامه داد: گرچه در مذاکرات اخیر مسائل فنی مورد توجه قرار گرفت ولی بار سیاسی این پرونده همچنان محفوظ است ولی به طورکلی توجه به مسائل فنی و بحث و گفت‌وگو درباره آن می‌تواند در حل مسائل سیاسی این پرونده تأثیرگذار باشد.

۱۳۹۲/۷/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...