نسخه چاپی

علیزاده طباطبایی: هاشمی شكایت نمی كند/ دادستان باید به موضوع توهین به هاشمی رفسنجانی ورود كند

عکس خبري -عليزاده طباطبايي: هاشمي شکايت نمي کند/ دادستان بايد به موضوع توهين به هاشمي رفسنجاني ورود کند

وكیل مدافع خانواده هاشمی رفسنجانی درباره توهین اخیر یكی از مداحان معروف تهرانی در مراسم دعای عرفه به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی تا كنون از هیچ فردی شكایت نكرده است و قطعا در مساله توهین اخیر نیز شكایت نمی كند.

به گزارش نما، سید «محمود علیزاده طباطبایی» افزود: به رغم توهین هایی که در ۳۲ سال گذشته به آیت الله هاشمی رفسنجانی شده اما وی هیچ گاه علیه فردی شکایت نکرده است.

وکیل مدافع خانواده هاشمی رفسنجانی تاکید کرد این نوع رفتارها نهایت بی اخلاقی در رابطه با فردی است که از پایه گذاران انقلاب اسلامی ایران بوده است.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: دادستانی باید در موضوع توهین اخیر به آیت الله هاشمی رفسنجانی که جرم عمومی محسوب می شود، ورود کند و ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی وظیفه دادستانی را به عنوان مدعی العموم در این گونه موارد مشخص کرده است.

وکیل مدافع خانواده هاشمی رفسنجانی گفت: طبق قانون توهین به اعضای مجلس خبرگان رهبری جرم است و پیگیری قضایی این موارد نیاز به شاکی خصوصی ندارد.

وی گفت: البته ممکن است برخی بگویند آرزوی مرگ برای کسی کردن جرم نباشد اما رویه قضایی در چهار سال گذشته طوری بوده که برای مواردی مانند سر دادن شعار مرگ علیه مقامات پایین تر از آیت الله هاشمی رفسنجانی، محکومیت های حبس صادر شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، هفته گذشته یکی از مداحان تهرانی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنانی در این زمینه ایراد کرد.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...