نسخه چاپی

حمایت ده‌ها میلیون‌‌دلاری امارات از عمرسلیمان

یك روزنامه مصری از كمك‌های ده‌ها میلیون دلاری امارات عربی متحده از نامزدی "عمر سلیمان"، رئیس سابق سرویس اطلاعات حسنی مبارك در انتخابات ریاست جمهوری مصر پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه "المصریون"، چاپ قاهره با چاپ مقاله‌ای از حمایت مالی امارات عربی متحده از نامزدی "عمر سلیمان"، معاون خسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر از انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

روزنامه المصریون در این مقاله با اشاره به اهمیت پیروزی عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر برای دولت امارات، نوشت: ابوظبی برای پیروزی عمر سلیمان در انتخابات، 75 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی وی کمک کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: در صورت پیروزی عمر سلیمان در انتخابات، اسلامگرایان دیگر فرصتی برای انجام فعالیت سیاسی ندارند و روابط سابق امارات با دولت حسنی مبارک پابرجا خواهد ماند.

این درحالی است که همین روزنامه چند روز پیش از آن از توقیف محموله تی‌شرت‌هایی در فرودگاه بین المللی قاهره خبر داده بود که به روی آنها تصویر عمر سلیمان نقش بسته بود.

روزنامه المصریون درباره این خبر توضیح داده بود که این محموله تی‌شرت‌ها که یک‌هزار تی‌شرت را شامل می‌شد، از فرودگاه جده در عربستان سعودی و به همراه یک مسافر مصری به فرودگاه قاهره ارسال شده بود.

همچنین چند روز پیش از آن یک پایگاه خبری عربی نیز در مطلبی از حمایت ده‌ها میلیون ریالی "عبد الله بن عبد العزیز"، پادشاه عربستان سعودی و همچنین شاهزاده طلال از عمر سلیمان پرده برداشته بود.

المصریون تاکید می‌کند که عمر سلیمان دارای روابط گرم و صمیمانه‌ای با شیوخ امارات است و آنها رسیدن وی به قدرت را برای نفوذ خود در مصر بسیار حیاتی می‌دانند، چراکه این شیوخ از روابط چندان خوبی با اخوان المسلمون برخوردار نیستند.

همچنین پیش از آن المصریون در گزارشی مفصل و مشروح از دیدار محرمانه‌ شیخ "عبد الله بن زاید آل‌نهیان"، وزیر خارجه امارات متحده عربی با عمر سلیمان پیش از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر پرده برداشته بود.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...