نسخه چاپی

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای رقابت‌های اقتصادی در كنار رقابت‌های سیاسی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینكه رقابت‌های سیاسی به جای خود، اما باید به رقابت‌های اقتصادی نیز توجه كرد، گفت: توجه كنید كه امروز خارجی‌ها برای نفت ما در عراق سرمایه‌گذاری می‌كنند، بنابراین لازم است در موضوع نفت و انواع دیپلماسی‌های رایج مثل اقتصادی، پارلمانی، ورزشی و فرهنگی و... توجه داشته باشیم چرا كه فردای ایران توسط ما مدیریت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "ایرج ندیمی" نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان اظهار داشت: مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی حق دارند که از ما بپرسند «آیا کمک‌های جبرانی یارانه نباید براساس درآمد خانوار توزیع شود؟ و آیا اگر قرار است که مردم را در راستای اجرای طرح بزرگی به نام هدفمندی یارانه‌ها کمک کنیم و به دهک‌های پایین، متوسط و مادون متوسط کمک شود پس طبقات برخوردار چه نیازی به این چند 10 هزار تومان ماهانه دارد.

وی در ادامه افزود: من خود از ابتدای اجرای این طرح بر خود حلال ندیدم که از چنین موقعیتی استفاده کنم، به امید آن‌که دهک‌های بالای خود پیشتاز شوند تا حق به حق‌دار برسد.

وی در ادامه به تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: تحریم آثار منفی دارد اما ما به امید آن بوده و هستیم که با ارجاع به تولید، حمایت از کارآفرینان و مدیریت منابع از فرصت آن استفاده کنیم.

ندیمی ادامه داد: دولت باید سهم خود را با بخش خصوصی و تعاونی به اشتراک گذارد نه اینکه هنوز رقابت‌های کاهنده و فرساینده مربوط به حوزه رقابت دولت با بخش خصوصی تکرار شود، آنچه مردم انتظار دارند این است که اگر دولت عددی در بعد پروژه‌های عمرانی دارد مشارکت بخش خصوصی و تعاونی را مقدم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کسری بودجه اظهار داشت: انتظار داریم مجلس به سرعت تکلیف کسری بودجه را معلوم کند و از دولت نیز انتظار داریم که تخصیص پروژه‌های عمرانی را تسریع کند.

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: در رابطه با موضوع استفاده از توان دانشگاهی در ابتدا باید بر موضوع آموزش عالی تجدیدنظر کرد، این همه پایان‌نامه و این همه وقت و انرژی چرا نباید بازارمحور و تجاری سازی باشد و چرا نباید با هدف حل مشکلات مردم مدیریت شود، چرا هنوز برای داشتن عناوین باید تولید علم‌مان حل مشکلات خارجی‌ها باشد این چه راه اشتباهی است که ما طی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از این رو دانشگاه و مباحث مربوط به حوزه اداره علوم و تحقیقات و فناوری نیازمند بازنگری و بازمهندسی است این همه سرمایه‌گذاری برای آموزش عالی و ارائه مدرک، زمانی که تبدیل به اجرا و عمل نمی‌شود و نیازی از نیازهای مملکت را رفع نمی‌کند آیا سزاست که اکثر فارغ‌التحصیلان و دیپلمه‌ها از جهت تطابق شغلی یا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مدارکشان در حد خواندن و نوشتن استفاده کنند.

ندیمی تصریح کرد: درست است که قانون اساسی ما را ملزم به آموزش کرده اما آموزش باید هدفدار باشد.

این نماینده با بیان اینکه رقابت‌های سیاسی به جای خود، اما باید به رقابت‌های اقتصادی نيز توجه کرد، گفت: توجه کنید که امروز خارجی‌ها برای نفت ما در عراق سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین لازم است در موضوع نفت و انواع دیپلماسی‌های رایج مثل اقتصادی، پارلمانی، ورزشی و فرهنگی و... توجه داشته باشیم چرا که فردای ایران توسط ما مدیریت می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید برنامه‌هایی را برای حل مشکلات کشور اعلام کرده اما هنوز محدودیت وقت دارد و ما باید به آن فرصت دهیم اما انتظار این است که با تجميع عقود و استفاده از همه دانشمندان این سرزمین برای مشکلات کشور چاره‌اندیشی شود.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...