نسخه چاپی

بدهی آمریكا ركورد زد

یك روز پس از آنكه باراك اوباما توافق حاصل شده میان دموكرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریكا را امضا كرد تا به تعطیلی دولت پایان دهد، بدهی آمریكا ركوردی را در افزایش طی یك روز ثبت كرد به گونه‌ای كه در نخستین روزی كه دولت توانست پول قرض كند، رقم ۳۲۸ میلیارد دلار به بدهی‌های پیشین اضافه شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، به دنبال این توافق بدهی آمریکا با نرخی خارج از کنترل در حال افزایش است و هیچ کس نمی‌داند چه زمان هزینه‌های دولت پایان خواهد یافت.اکنون بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا بدهی آمریکا از مرز ۱۷.۰۷۵ تریلیون دلارعبور کرده است. افزایش یک روزه ۳۲۸ میلیارد دلار به بدهی آمریکا رکورد قبلی این میزان را که مربوط به دو سال پیش و برابر با ۲۳۸ میلیارد دلار طی یک روز بود، شکست.

این گرایش از نظر برخی اقتصاددان‌ها به سوی نقطه عدم قدرت پرداخت بدهی بوده و مقصر این گرایش اقدام دولت در پر کردن ظرفیت اقدامات شرایط استثنایی است.

این اقدامات برابر هستند با اعتبارات فدرالی که دولت آمریکا در پنج ماه گذشته قرض کرده تا بتواند از رسیدن به سقف بدهی تعیین شده اجتناب کند. بر اساس قانون، خزانه‌های دولت به مجرد اینکه فضای جدید برای بدهی مهیا شود مجددا پر می‌شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه مه مجبور شد تحت قانون به اصطلاح اقدامات شرایط استثنایی شروع به قرض گرفتن ۴۰۰ میلیارد دلار کند. این وزارتخانه در پیش‌بینی توافقی میان کنگره و اوباما این کار را انجام داد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه معمولا کنگره آمریکا یک محدودیت قرض‌گیری و یا به اصطلاح سقف بدهی تعیین می‌کند که برابر با مجموع حجمی است که دولت می‌تواند قرض بگیرد اما بر اساس شرایط توافق اخیر کنگره به جای تعیین سقف دلاری یک ضرب‌الاجل زمانی تعیین کرده است و این به معنی آن است که بدهی به میزانی که دولت در بازه زمانی اکنون تا هفت فوریه هزینه صرف کند، افزایش خواهد یافت.

اگر نرخ هزینه‌های دولت همچون پنج ماه گذشته ادامه یابد میزان بدهی آمریکا احتمالا پیش از آنکه تقاضای افزایش دیگری برای سقف بدهی کند به ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...